Economia

Garcia de Pou treu una nova línia de coberteria de paper

El fabricant de productes per a l’hostaleria entra amb èxit en la carrera de substituir els envasos de plàstic pels de paper i cartró Torna a les xifres de negoci prepandèmia

En la línia d’aportar més innovació al mercat, la companyia Garcia de Pou, fabricant de productes no alimentaris per a l’hostaleria, aquests dies llança al mercat coberts de paper, com ara culleretes de cafè, agitadors i forquilles per a patates.

Com explica el gerent de l’empresa, Emili Garcia Busquets, aquestes noves referències, que s’afegeixen a les més de 6.800 del seu extens catàleg, que inclou tota mena d’articles per proveir el sector hostaler, “ofereixen expectatives de bones vendes i poden ser revolucionàries”, en aquests temps en què hom malda per reduir el consum i, per tant, el residu de l’envàs de plàstic. Aquests nous productes han estat precedits pels envasos de cartró nano-micro Thepack, “a què la demanda del mercat ha reaccionat molt bé”. La companyia té una cartera de 20.000 clients, que van des de grans grups, com ara Hotels Catalonia, Melià, Grup Areas, Grup Vips i Lufthansa, fins a petits restaurants de la costa.

El llançament de nous productes coincideix amb la darrera adquisició d’un magatzem a Màlaga, amb una inversió de 2,7 milions d’euros, i que s’afegeix als magatzems de Vila-sacra, Barcelona i Tenerife. Cal fer avinent, a més a més, que, els darrers mesos, la companyia empordanesa ha fet una ampliació de les instal·lacions a Ordis, de 3.000 m2, amb una inversió d’1,5 milions d’euros, que s’afegeixen als 8 milions invertits en la nova línia de producció dels envasos Thepack. Garcia de Pou és de les empreses que ha sabut fer de la necessitat virtut, amb la covid-19: “Quan va començar la pandèmia, tot se’ns va girar en contra, per la situació difícil que travessava la hostaleria, i això ens va obligar, fins i tot, a reduir el personal. Però vam fer un gir i ens vam enfocar decididament cap al delivery, orientat cap al cartró, una aposta que ja estàvem fent amb fortes inversions en noves màquines onduladores i d’altres, amb el convenciment que cal retirar el plàstic de l’ús diari.”

La pandèmia ha provocat que la secció de cartró s’hagi multiplicat per cinc, fins al punt que la producció ha hagut d’anar a tres torns, arran de l’auge del delivery dels restaurants. En el catàleg de Garcia de Pou, s’ha passat de 20 caixes tipus de cartró a 50. L’empresa, que materialitza el 54% del negoci en els mercats exteriors, ha vist com els nous productes han reeixit en mercats tan exigents com ara Alemanya, l’Estat francès i Itàlia. Emili Garcia està convençut que aquests canvis, amb la irrupció de nous materials com ara el paper i cartró que substitueixen el plàstic, i la consolidació del servei a domicili, “es mantindran, i fins i tot multiplicaran el seu efecte”. Així mateix, el negoci de l’empresa empordanesa, que l’any passat va recular un 22%, enguany tornarà a nivells del 2019, amb una facturació prevista de 70,2 milions d’euros.

Garcia de Pou té participacions en el fabricant marroquí d’estovalles i sotagots Fast Pak (un 30%) i en l’empresa Malta Inserv (un 30%). Cal assenyalar que Garcia de Pou es proveeix de la matèria primera en fabricants del territori, com ara la garrotxina LC Paper, empresa en què té una participació del 15%.

Més fort, lleuger i tèrmic

Una de les darreres grans innovacions de Garcia de Pou és Thepack, un embolcall de cartró fabricat amb tecnologia nanomicro que vol retirar definitivament del mercat el FOAM (poliestirè expandit). Amb el nanomicro, el gruix més petit de cartró ondulat, s’aconsegueix un envàs més fort, lleuger i tèrmic, molt adequat per al sector del delivery.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.