Economia

Celebrar la vida més que plorar la mort

Iteralix crea una plataforma per organitzar homenatges als difunts

La mort és un fet vital que es viu amb una immensa tristesa en la nostra societat. Aquesta percepció és la que volen capgirar Isaac Lorigados, Valentina Bevilacqua i Santiago Pérez, tres emprenedors de Galícia, Itàlia i l’Uruguai, respectivament, establerts a Barcelona, que han creat la plataforma Iteralix, a través de la qual organitzen experiències personalitzades per homenatjar els difunts.

L’embrió es va gestar el 2015, quan Isaac Lorigados, CEO de la start-up, va sentir la necessitat de celebrar el comiat d’un dels seus millors amics mort en accident d’una manera més significativa. Va desenvolupar una primera aproximació a Iteralix dins del seu treball de final de màster, el 2019, un projecte amb un doble vessant: gestió de l’herència digital i creació d’esdeveniments personalitzats de comiat.

La pandèmia va actuar com a oportunitat per a ell. Va deixar la seva feina i es va llançar a emprendre, començant el seu procés a la incubadora Demium, a Barcelona, on va conèixer qui seria la seva cofundadora, Valentina Bevilacqua, actual CMO de l’empresa, que també havia patit la pèrdua del seu pare dos anys abans.

Ella, afectada pel funeral impersonal i asèptic que va rebre el seu progenitor, va connectar immediatament amb la idea de canviar la indústria de la mort que tenia l’Isaac. A l’entorn de la incubadora, mentre es definia el model de negoci i l’estructura que necessitaria, s’hi va unir el tercer fundador, el tecnòleg Santiago Pérez, enginyer de sistemes i CTO de la firma.

Van triar l’1 de novembre de l’any passat, dia força significatiu, per llançar la plataforma a tot l’Estat. Els tres fundadors insisteixen en el fet que “Iteralix no pretén reemplaçar els funerals tradicionals ni eliminar-los, sinó oferir alternatives per recordar els difunts d’una manera molt més personalitzada, agradable i, fins i tot, festiva per a aquell que ho vulgui, homenatjant la vida que han tingut i no tan sols plorar la seva mort”, explica Lorigados.

El dia del seu llançament, Iteralix, que treballa amb més d’un centenar de proveïdors de tots els sectors, oferia 58 propostes a 30 ciutats de 17 autonomies, agrupades en quatre categories: Sea, Green, Gourmet i Urban. Poques setmanes més tard, van incorporar sis ciutats més i dues categories noves a les seves experiències: Sky i la prèmium Dream. La plataforma ja disposa, només encetar l’any, d’un total de 117 experiències, i les xifres creixen de manera continuada.

L’equip d’Iteralix, que va obtenir una inversió pre-seed de 100.000 euros per part del fons d’inversió Think Bigger Capital, que li va permetre llançar el negoci al mercat, té oberta a hores d’ara una ronda d’inversió per aconseguir el seu primer milió d’euros. Aquest finançament li ha de permetre optimitzar la plataforma, endegar una campanya de màrqueting a escala estatal i incrementar l’equip, que actualment és de cinc persones.

“A Catalunya volem créixer en tot el territori però donant prioritat a Lleida, on ja anunciarem novetats aquest primer trimestre d’any”, explica Lorigados.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.