Nino Álvarez obre la seva primera botiga a Madrid
La cadena de moda d’alta gamma per a l’home inverteix 1 milió d’euros en un espai a l’exclusiu barri de Salamanca que s’inaugurarà al març
La firma de botigues de moda masculina d’alta gamma Nino Álvarez penetrarà al març a l’exclusiu barri de Salamanca de Madrid amb un espai de 650 m² en una zona no especialment comercial. La família Álvarez, propietaris de la cadena, sumarà així la seva quarta botiga i la primera fora de Catalunya, que ha suposat una inversió d’1 milió d’euros, segons explica el fundador de la companyia, Nino Álvarez.
En un moment en què sembla que la venda en línia és l’única via de creixement per al comerç, Nino Álvarez aposta per impulsar la seva presència comercial física i diferenciar-se amb el servei i l’atenció individualitzada. “El producte que nosaltres venem no és el que se sol adquirir per internet, perquè no és de marca ultraconeguda, ni els preus són baixos. Som un establiment que té molt recorregut en la venda off-line, perquè som una botiga amb un alt component experiencial”, descriu Nino Álvarez.
Tot i això, no han renunciat a la botiga virtual, que van obrir l’any 2017 i que suposa, principalment, un suport per al client estranger que ha conegut la botiga en algun viatge a Barcelona. “El nostre és un client molt fidel, d’entre 35 i 60 anys, a qui li agrada la moda urbana esportiva de qualitat i que vol sentir-se guapo”, diu Álvarez.
Entrar a Madrid suposa un nou repte per a una firma catalana molt orientada a la moda esport ciutat d’alta gamma. “Madrid va uns anys al darrere de Barcelona en moda, i ara és el moment de ser-hi perquè és quan comencen a desprendre’s de l’estil sastreria per sumar-se a una manera de vestir més moderna, més europea”, diu Nino Álvarez.
Sant Cugat, la primera.
El seu origen, però, va germinar a Sant Cugat, on encara tenen la primera botiga de moda per a home que va inaugurar el mateix Nino Álvarez, l’any 1970, quan era un jove emprenedor en el món del tèxtil.
A la capital del Vallès Occidental van arribar a tenir tres establiments, cadascun orientada a un col·lectiu diferent (home, dona i jovent), fins que van decidir focalitzar-se en la moda masculina i van acabar tancant les altres dues.
Actualment, és el fill de Nino Álvarez, Nacho Álvarez, qui s’ocupa de les tasques de gestió de les botigues i qui ha liderat l’arribada a Madrid. El seu pare i fundador continua estant al capdavant de la firma des de la secció de compres i organització d’aparadors, principalment. “L’èxit d’aquest negoci està basat en un percentatge molt alt d’intuïció i visió de negoci i en un nivell d’endeutament extern molt baix”, explica Nino Álvarez, que assegura que la seva marca fa temps que no coneix la paraula crisi. “En els darrers vint anys sempre hem tingut tancaments d’exercicis en positiu i amb creixements de vendes ascendents”, confessa.
De fet, ni en els pitjors anys de la crisi financera del 2008 i ni tan sols durant el fatídic 2020, la companyia va seguir tenint uns balanços annuals de creixement
Oportunitats.