Seat creu que l’electrificació farà excedents més de 2.500 empleats
Seat xifra entre 2.500 i 2.800 persones l’excedent de plantilla fins al 2026 per la transició cap al cotxe elèctric, que, segons la companyia, comportarà una reducció d’un 30% d’hores de feina en comparació amb les actuals. Les dades es van anunciar ahir, durant la quarta reunió amb els sindicats per negociar el conveni col·lectiu. Fonts de Seat van confirmar que en una primera valoració hi ha 1.800 llocs de treball directes i 1.000 d’indirectes que podrien no tenir càrrega de feina amb l’electrificació del grup. L’empresa aposta per reorganitzar progressivament l’estructura per “garantir un model de negoci sostenible”, dins del qual caldrà, asseguren, “definir el futur de Seat Components”, la planta que el grup té al Prat de Llobregat, que esperava assumir la producció del motor elèctric. Els sindicats van insistir que els càlculs d’excedents també s’expliquen perquè Seat s’encarregaria de la plataforma més petita del grup, fet que redueix la rendibilitat de Martorell i que “posa en qüestió la viabilitat de la companyia”, per la qual cosa els portaveus sindicals reclamen una alternativa industrial de futur per al centre del Prat.