Economia
Estat dalerta per la protesta dels transportistes francesos
Els productors de fruita han estat els que més han patit les mobilitzacions dels transportistes espanyols. Els sector calcula que a Catalunya ha perdut més de 800.000 euros per cada dia de vaga. La seva activitat ja ha recuperat la normalitat, però tot podria canviar a partir d’avui, ja que els transportistes francesos també volen fer-se sentir i han decidit apujar el to –i els efectes– de la seva protesta.
Fins ara, els professionals de la carretera francesos han optat per mobilitzacions discretes. Les anomenades operacions cargol han consistit a alentir el trànsit a les principals vies de comunicació, però sense arribar a bloquejar-les. Cada branca regional de la patronal que encapçala la manifestació, la Fédération Nationale des Transports Routiers (FNTR), pot escollir l’acció de protesta que consideri més adequada, però tot indica que a partir d’avui hi haurà talls de carretera.
Vigilància a la frontera
Segurament també hi haurà altres actuacions contundents, semblants a les que han protagonitzat els camioners espanyols i que van bloquejar artèries bàsiques com ara la AP-7 a la Jonquera. La Generalitat ha muntat un dispositiu especial per ajudar a circular els camioners que puguin quedar atrapats a la frontera francesa, si la mobilització arriba a col·lapsar-la.
L’organització de productors de fruita Catalonia Qualitat, amb seu a Lleida, ja ha avisat que les noves protestes tornaran a afectar el sector i, a més, en un moment clau, ja que està en plena campanya de la fruita de pinyol.
Segons va explicar el director gerent de l’associació, Manel Simon, “Europa està esperant la fruita catalana”.
Precisament, Lleida comença dilluns la collita de la nectarina Big Top, l’estrella de la fruita precoç de pinyol. Aquesta collita representa més del 60 per cent del total de les nectarines que es colliran entre els mesos de juny i juliol, avisa Catalonia Qualitat. No només els exportadors de fruita i altres productes patiran les conseqüències d’una nova vaga del transport. Totes les indústries que esperen matèries primeres per carretera procedents de França o de qualsevol altre país –si es bloqueja la frontera tant se valdrà d’on vinguin– tornaran a tenir problemes per tenir una activitat normal.
La mobilització francesa està liderada per la FNTR però s’hi han afegit la resta d’associacions. Les primeres mesures anunciades pel govern per ajudar els camioners no han convençut. A Espanya també hi ha professionals descontents amb el pacte tancat amb l’executiu. Uns 250 transportistes catalans van marxar ahir cap a Madrid, on es concentraran els disconformes.
Fins ara, els professionals de la carretera francesos han optat per mobilitzacions discretes. Les anomenades operacions cargol han consistit a alentir el trànsit a les principals vies de comunicació, però sense arribar a bloquejar-les. Cada branca regional de la patronal que encapçala la manifestació, la Fédération Nationale des Transports Routiers (FNTR), pot escollir l’acció de protesta que consideri més adequada, però tot indica que a partir d’avui hi haurà talls de carretera.
Vigilància a la frontera
Segurament també hi haurà altres actuacions contundents, semblants a les que han protagonitzat els camioners espanyols i que van bloquejar artèries bàsiques com ara la AP-7 a la Jonquera. La Generalitat ha muntat un dispositiu especial per ajudar a circular els camioners que puguin quedar atrapats a la frontera francesa, si la mobilització arriba a col·lapsar-la.
L’organització de productors de fruita Catalonia Qualitat, amb seu a Lleida, ja ha avisat que les noves protestes tornaran a afectar el sector i, a més, en un moment clau, ja que està en plena campanya de la fruita de pinyol.
Segons va explicar el director gerent de l’associació, Manel Simon, “Europa està esperant la fruita catalana”.
Precisament, Lleida comença dilluns la collita de la nectarina Big Top, l’estrella de la fruita precoç de pinyol. Aquesta collita representa més del 60 per cent del total de les nectarines que es colliran entre els mesos de juny i juliol, avisa Catalonia Qualitat. No només els exportadors de fruita i altres productes patiran les conseqüències d’una nova vaga del transport. Totes les indústries que esperen matèries primeres per carretera procedents de França o de qualsevol altre país –si es bloqueja la frontera tant se valdrà d’on vinguin– tornaran a tenir problemes per tenir una activitat normal.
La mobilització francesa està liderada per la FNTR però s’hi han afegit la resta d’associacions. Les primeres mesures anunciades pel govern per ajudar els camioners no han convençut. A Espanya també hi ha professionals descontents amb el pacte tancat amb l’executiu. Uns 250 transportistes catalans van marxar ahir cap a Madrid, on es concentraran els disconformes.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.