Economia
Spanair cancel·larà les rutes Barcelona-Zuric i Madrid-Girona al·legant que són deficitàries
Spanair cancel·larà les rutes Barcelona-Zuric i Madrid-Girona, i set línies més, que són deficitàries, segons un pla de viabilitat de la companyia que preveu una retallada de plantilla de 900 llocs de treball i que afectarà 1.100 treballadors. La companyia ha comunicat els seus plans aquest dimecres als treballadors.
La direcció de Spanair ha assegurat la rendibilitat de la companyia amb aquest pla, que es posarà en marxa al gener del 2009.
Dins de la retallada de capacitat, Spanair cancel·larà nou rutes deficitàries que, fins ara, uneixen Madrid amb Viena, Munic, Girona, Sant Sebastià, Granada i Oviedo; Barcelona amb Zuric, i Bilbao amb Màlaga i Jerez.
Spanair estima que el resultat d'aquestes mesures suposarà un estalvi de 90 milions d'euros el 2009.
El pla de viabilitat, que respon a la situació de "crisi" del sector per la pujada del preu del combustible i la caiguda de la demanda, se sustentarà en quatre pilars estratègics: redimensionament de la companyia, reducció de costos, millores en l'eficiència i captació d'ingressos.
La cambra de comerç defensa la ruta Madrid-Girona
El president de la cambra de Comerç de Girona, Domènec Espaladé, ha defensat la viabilitat de la ruta Madrid-Girona, després de l'anunci de Spanair de cancel·lar els quatre vols regulars que uneixen regularment les dues ciutats i ha remarcat que, si la companyia manté la seva decisió, "n'hi haurà d'altres interessades a substituir-la".
Espaladé ha afirmat que els vols entre Madrid i Girona són "rendibles" ja que representen una ocupació "d'entre el 75 i el 80%". El president de la cambra de Girona ha afegit que l'únic que pot ser deficitari és el quart vol entre ambdues ciutats, el qual ha reconegut que és el que "registra una ocupació més baixa".
La direcció de Spanair ha assegurat la rendibilitat de la companyia amb aquest pla, que es posarà en marxa al gener del 2009.
Dins de la retallada de capacitat, Spanair cancel·larà nou rutes deficitàries que, fins ara, uneixen Madrid amb Viena, Munic, Girona, Sant Sebastià, Granada i Oviedo; Barcelona amb Zuric, i Bilbao amb Màlaga i Jerez.
Spanair estima que el resultat d'aquestes mesures suposarà un estalvi de 90 milions d'euros el 2009.
El pla de viabilitat, que respon a la situació de "crisi" del sector per la pujada del preu del combustible i la caiguda de la demanda, se sustentarà en quatre pilars estratègics: redimensionament de la companyia, reducció de costos, millores en l'eficiència i captació d'ingressos.
La cambra de comerç defensa la ruta Madrid-Girona
El president de la cambra de Comerç de Girona, Domènec Espaladé, ha defensat la viabilitat de la ruta Madrid-Girona, després de l'anunci de Spanair de cancel·lar els quatre vols regulars que uneixen regularment les dues ciutats i ha remarcat que, si la companyia manté la seva decisió, "n'hi haurà d'altres interessades a substituir-la".
Espaladé ha afirmat que els vols entre Madrid i Girona són "rendibles" ja que representen una ocupació "d'entre el 75 i el 80%". El president de la cambra de Girona ha afegit que l'únic que pot ser deficitari és el quart vol entre ambdues ciutats, el qual ha reconegut que és el que "registra una ocupació més baixa".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.