Economia

Mòbils amb 4 barres

Telefonia

Abans de reca­lar a Bar­ce­lona, el Mobile World Con­gress es va cele­brar durant una època llarga a Can­nes. La falta d'espai en el recinte firal de la ciu­tat de la Costa Blava fran­cesa va fer pos­si­ble el seu salt a Bar­ce­lona, on aquest any es fa la ter­cera edició.
"És la fira més impor­tant del món per a la indústria de la tele­fo­nia mòbil i això està gene­rant mol­tes opor­tu­ni­tats per a les empre­ses d'aquí que tre­ba­llen amb aques­tes tec­no­lo­gies", explica a l'AVUI Miguel Sola, direc­tor gene­ral de Daem Interac­tive, que afe­geix: "A més de reforçar la imatge de Bar­ce­lona, el Mobile World Con­gress ha aug­men­tat l'interès per les tec­no­lo­gies mòbils entre empre­ne­dors i empre­sa­ris d'aquí".

Espe­ci­a­lit­zada en el camp del màrque­ting mòbil i la publi­ci­tat dinàmica, Daem Interac­tive va ini­ciar la seva acti­vi­tat l'any 2002 i té en aquests moments onze tre­ba­lla­dors. "Gran part de l'acti­vi­tat comer­cial de l'empresa de l'any pas­sat -comenta Sola- la vam fer en aquesta fira i és un gran avan­tatge que esti­gui a Bar­ce­lona perquè si fos en un país llunyà ens seria difícil anar-hi i segu­ra­ment no hi podríem tenir un expo­si­tor".

Mal­grat tenir lloc a Bar­ce­lona, la presència cata­lana al Mobile World Con­gress es limita a 37 empre­ses d'un total de 1.200. Aquesta petita presència repre­senta, no obs­tant, la mei­tat de les empre­ses de l'Estat que par­ti­ci­pen en la fira.

Els ajuts públics són, a més, fona­men­tals per acon­se­guir aques­tes xifres. De les 37 empre­ses pre­sents a la fira, 8 estan al pavelló del depar­ta­ment d'Inno­vació, Uni­ver­si­tats i Empre­ses; 19 han rebut sub­ven­ci­ons per mun­tar un expo­si­tor propi, i altres 8 estan rebent cli­ents a les ins­tal·laci­ons del minis­teri d'Indústria. "El Mobile World Con­gress és una fira molt cara", reco­neix Sola.

Curt­me­trat­ges al mòbil
La pro­duc­tora audi­o­vi­sual cata­lana Fil­max és el segon any que par­ti­cipa en el cer­ta­men. "Des de fa poc més d'un any estem desen­vo­lu­pant con­tin­guts per a telèfons mòbils, des de curt­me­trat­ges fins a jocs i fons de pan­ta­lla", diu José Monleón, direc­tor de negoci a inter­net i noves tec­no­lo­gies de Fil­max, una divisió que ocupa dues per­so­nes.

"L'any pas­sat vam con­tac­tar amb empre­ses que podien estar interes­sa­des en aquests ser­veis i aquest any ja venim amb una agenda", asse­gura Monleón men­tre reco­neix l'avan­tatge que suposa que el saló tin­gui lloc a Bar­ce­lona: "Són nego­cis que estan començant i que gene­ren pocs ingres­sos i, evi­dent­ment, si la fira fos fora seria més difícil par­ti­ci­par-hi".

Futur­link ha estat pre­sent en les tres edi­ci­ons de la fira que s'han rea­lit­zat a Bar­ce­lona. "Per a nosal­tres el saló és molt impor­tant perquè el 40% de les ven­des de l'empresa es gene­ren gràcies als con­tac­tes comer­ci­als que fem aquests dies", asse­nyala José Luis Pre­ci­ado, direc­tiu de l'empresa par­ti­ci­pada per l'equip direc­tiu i per La Caixa i la soci­e­tat de capi­tal risc High­growth. L'empresa està espe­ci­a­lit­zada en el desen­vo­lu­pa­ment d'eines per a la interacció dels telèfons mòbils en punts de venda i en suports de publi­ci­tat exte­rior. "Nosal­tres estem tre­ba­llant en 50 països i tenim qua­tre ofi­ci­nes a l'estran­ger a Stutt­gart, Lon­dres, París i Nova York; és molt posi­tiva l'asso­ci­ació que es fa de la tec­no­lo­gia mòbil amb Bar­ce­lona gràcies a aquesta fira", diu Pre­ci­ado.

Gran opor­tu­ni­tat
Ads­me­dia, cen­trada en el camp de la publi­ci­tat mòbil, és una de les vuit empre­ses ins­tal·lades en el pavelló del depar­ta­ment d'Inno­vació, Uni­ver­si­tats i Empre­ses. Nas­cuda l'any 2006 la seva presència al Mobile World Con­gress repre­senta tota una opor­tu­ni­tat. "Aquí ens estem reu­nint amb gent de molts països per comer­ci­a­lit­zar els nos­tres ser­veis i per tro­bar socis tec­nològics que millo­rin els nos­tres pro­duc­tes", diu Miquel Gila­bert, cap de màrque­ting.

El Mobile World Con­gress té con­tracte per cele­brar-se a Bar­ce­lona fins a l'any que ve, encara que els seus orga­nit­za­dors han expres­sat la intenció d'estar-s'hi més anys. Per això, un cop aca­bada l'edició d'enguany, nego­ci­a­ran amb l'Ajun­ta­ment un allar­ga­ment del con­tracte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.