Economia

La compravenda d'habitatges de segona mà cau un 20% a l'abril respecte al mateix mes de l'any passat

De les 55.802 ope­ra­ci­ons de com­pra­venda d'habi­tat­ges regis­tra­des a l'abril, 28.318 van afec­tar habi­tat­ges de segona mà, un 20,4% menys que al mateix mes de l'any pas­sat, i 27.484 a immo­bles nous, amb una pujada d'un 12,3% en taxa intera­nual, segons ha infor­mat l'Ins­ti­tut Naci­o­nal d'Estadística (INE).

La majo­ria de les transac­ci­ons fetes a l'abril van cor­res­pon­dre a habi­tat­ges lliu­res, amb 50.815 ope­ra­ci­ons, que van impli­car un des­cens intera­nual d'un 7,3%. La resta, 4.987, van ser com­pra­ven­des d'immo­bles pro­te­gits, amb una cai­guda d'un 4,2% res­pecte a l'abril del 2007.

Així, el con­junt de transac­ci­ons van dis­mi­nuir un 7,1% a l'abril res­pecte al mateix mes del 2007, després d'inter­can­viar-se un total de 55.802 immo­bles. Si es com­para aquesta dada amb el mes de març, la com­pra­venda d'habi­tat­ges mos­tra una pujada d'un 21,1%.

Ate­nent a la dis­tri­bució geogràfica, Múrcia i el País Valencià van ser les comu­ni­tats on el nom­bre de trans­mis­si­ons d'habi­tat­ges per cada 100.000 habi­tants va ser més gran, amb 246 i 199 ope­ra­ci­ons, res­pec­ti­va­ment.

Alhora, l'abril del 2008, un 70,4% de les transac­ci­ons d'habi­tat­ges es van regis­trar en qua­tre comu­ni­tats autònomes, Anda­lu­sia, el País Valencià, Cata­lu­nya i Madrid.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.