Economia

Volkswagen vol marcar territori davant Porsche

Automoció

D'ençà que la set­mana pas­sada el Tri­bu­nal Euro­peu de Luxem­burg va decla­rar il·legal la llei Volkswa­gen, a la cen­tral del prin­ci­pal grup auto­mo­bilístic euro­peu, a Wolfs­burg, el males­tar està més que jus­ti­fi­cat.
Porsche, pro­pietària del 31% de les acci­ons de Volkswa­gen (VW), té llum verda per fer ús d'un crèdit de 10.000 mili­ons d'euros amb l'objec­tiu de con­ver­tir-se en l'acci­o­nista majo­ri­tari. Això no només supo­sa­ria el final del con­trol de l'Estat fede­rat de la Baixa Saxònia sobre VW, sinó que podria aca­bar amb una política pro­tec­ci­o­nista con­si­de­rada una insígnia del poder dels sin­di­cats al motor de la Unió Euro­pea.

A par­tir del 13 de novem­bre les coses poden can­viar per als 320.000 tre­ba­lla­dors que VW té arreu del pla­neta. Aque­lla data és la tri­ada per mate­ri­a­lit­zar el regis­tre legal del hol­ding Porsche, un imperi sota el qual han de que­dar empa­ra­des vuit mar­ques d'automòbils: Porsche, Volkswa­gen, Audi, Skoda, Bent­ley, Bugatti, Lam­borg­hini i Seat i en un futur no gaire llunyà els fabri­cants de cami­ons MAN i Sca­nia, prèvia fusió amb la branca de cami­ons de VW.

Amb aquest pano­rama, el comitè d'empresa del grup VW treu fum. El seu pre­si­dent, Bernd Oster­loh, va adver­tir que estan "pre­pa­rats per llui­tar" per asse­gu­rar la veu i el vot dels tre­ba­lla­dors. El rota­tiu econòmic Wirtsc­haftswoche va aler­tar recent­ment dels "plans de frag­men­tació de VW" per part del fabri­cant espor­tiu. Des de Porsche van des­men­tir la infor­mació men­tre el pre­si­dent de VW, Mar­tin Win­terkorn, va dir que "VW és una de les mar­ques més cone­gu­des i valo­ra­des del món" i per això "se l'ha de cui­dar molt bé".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.