Economia

El gran aparador del motor

Saló de l'Automòbil de Frankfurt

La Fira de Frank­furt atrau cen­te­nars de milers de per­so­nes a la capi­tal bancària euro­pea cada dos anys d'ençà que la fira s'hi va tras­lla­dar des de Berlín l'any 1951. Famílies sen­ce­res -pro­ce­dents prin­ci­pal­ment de tot Ale­ma­nya- s'acos­ten a la fira auto­mo­bilística més gran del món per curi­o­si­tat o per prag­ma­tisme. No en va, la indústria ale­ma­nya de l'automòbil té dipo­si­tada l'espe­rança en una nova embran­zida del volum de ven­des després del cer­ta­men, ja que hi té lloc una reunió de referència d'on sur­ten les pau­tes que deter­mi­na­ran el sec­tor de l'automòbil a curt i mitjà ter­mini.

En aquesta edició l'orga­nit­zació espera batre un nou rècord i superar de llarg els 940.000 visi­tants que es van regis­trar l'any 2005. Tot i que la 62a edició es va inau­gu­rar dijous amb la visita ofi­cial de la can­ce­llera ale­ma­nya, Angela Merkel, i més de 10.000 peri­o­dis­tes acre­di­tats, fins dis­sabte no es van obrir les por­tes al gran públic. Frank­furt és la mos­tra de la volup­tu­o­si­tat: 935 fabri­cants pro­ce­dents de 39 països i 1.081 expo­si­tors repar­tits en una superfície de 220.000 metres qua­drats durant deu dies de fira donen per a molt.

Les pos­si­bi­li­tats que la fira ofe­reix al gran públic van des de l'estricta infor­mació tècnica i comer­cial fins a l'entre­te­ni­ment interac­tiu. Per exem­ple, des de Skoda, l'exi­tosa filial txeca de Volkswa­gen, s'han inven­tat el Park & Drive, un ori­gi­nal con­curs d'apar­ca­ment en què gua­nya qui demos­tra les millors qua­li­tats apar­cant en marxa enrere. El premi és tenir un Skoda gratuïtament a dis­po­sició durant un any. Encara en el ter­reny de l'ori­gi­na­li­tat, tro­bem l'Eco-Trai­ning, una auto­es­cola en què els visi­tants de la fira apre­nen a millo­rar els seus hàbits de con­ducció amb la fina­li­tat de ren­di­bi­lit­zar al màxim el con­sum de gaso­lina.

Els models més vis­tos
Aquest any les hos­tes­ses que més estona han hagut de som­riure als flai­xos dels fotògrafs han estat les que posa­ven al cos­tat del nou i reno­vat Audi A4, el Mazda 6 (amb sis cilin­dres), el Peu­geot 308 (amb motor híbrid biodièsel), el bru­tal C 63 AMG de Mer­ce­des (amb els seus ecològics 500 cavalls de potència) i, esclar, l'estre­lla local: el Porsche 911 GT2, que amb 530 cavalls ja fa ombra al nou Cayenne GTS. No obs­tant, la polèmica ha arri­bat al saló amb el tot­ter­reny xinès CEO a causa de l'enorme sem­blança amb l'X5 de BMW. El fabri­cant bavarès va acu­sar els xine­sos d'haver-los copiat, cosa que va reo­brir la dis­cussió sobre els pla­gis tec­nològics que pre­sump­ta­ment fa la indústria xinesa. El CEO és 26.000 euros més barat que el BMW X5.

La cita del 2007 no és cap excepció i l'espec­ta­cu­la­ri­tat torna a ser el prin­ci­pal imant de la fira, però els detalls que tenen a veure amb el ren­di­ment dels vehi­cles, el con­sum dels motors i el res­pecte pel medi ambi­ent han gua­nyat més importància que mai. Els grans bene­fi­ci­ats de la bata­lla de les mar­ques per gua­nyar-se la imatge de sen­si­bles amb el medi ambi­ent són els fabri­cants de com­po­nents o recan­vis. El fabri­cant de fil­tres més gran del món, Mann+Hum­mel, és un clar exem­ple d'empresa impres­cin­di­ble per a molts fabri­cants. Noves tec­no­lo­gies com ara la mes­cla d'ener­gies biològiques i l'apli­cació de sis­te­mes d'injecció alta­ment sofis­ti­cats fan que la demanda dels com­po­nents es dis­pari.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.