Economia

ECONOMIA

El 55% de la despesa que es fa a Salou prové del turisme

L’any passat la despesa turística a Salou es va incrementar en un 26%. El municipi ha registrat aquest augment mitjançant TPV – targetes bancàries – en comparació amb l’any anterior, amb un èmfasi notable fora de la temporada estiuenca, segons s’informa des de l’Ajuntament.

Albert Pascual, responsable de negoci de Turisme de CaixaBank, així ho ha constatat avui en una roda de premsa, on ha evidenciat que els mesos d’abril, maig, setembre, octubre i novembre han experimentat els augments més significatius en despesa, reflectint així l’èxit de les estratègies municipals per atraure visitants durant tot l’any i de forma desestacionalitzada.

L’alcalde Pere Granados ha ressaltat aquest progrés, assenyalant la importància del turisme per a l’economia local, ja que el 55% de la despesa total del municipi correspon al turisme. També s’ha registrat un augment del 5,7% en el nombre de visitants anuals. Analitzant les dades més en detall, es pot observar que Salou guanya importància a mesura que es focalitza en el territori. Comparant amb el 2022, els resultats són “extraordinàriament positius”, superant les xifres en tots els indicadors.

França manté el lideratge amb un 27%, però és remarcable el creixement d’Irlanda, que amb un 23%, supera el Regne Unit, que, tot i això, amb un 21%, ha recuperat presència a Salou. La despesa nacional en restauració ha crescut lleugerament del 17,3% al 17,5%, mentre que en allotjament ha augmentat del 34,4% al 36,5%. En l’àmbit internacional, la despesa ha passat del 18% al 20,5%.

Geogràficament, Barcelona es destaca com la zona amb major despesa a Salou, amb un 30% del mercat domèstic, seguida per Tarragona (13%), Saragossa i Madrid (ambdós amb un 7%). Comparant amb les dades de març de 2019, hi ha hagut un increment impressionant del 150% en la despesa turística. Mirant cap al 2024, es preveu un creixement més moderat però sostingut en el sector turístic. Granados ha ressaltat l’objectiu d’atraure turistes familiars i de llarga estada, amb especial interès en els mercats nord-americans, francesos i asiàtics. Les campanyes promocionals, com les enfocades a Madrid, busquen atraure turisme de proximitat, mentre que iniciatives com el Salouween busquen oferir experiències úniques per ampliar l’atractiu de la ciutat més enllà de l’estiu.

L’alcalde també ha subratllat la importància de l’adaptació al canvi climàtic, veient-lo com un element clau per al futur turístic de la ciutat. Amb aquestes estratègies, Salou s’està posicionant no només com una destinació de sol i platja, sinó com un municipi que ofereix un atractiu turístic tot l’any, evitant així la desestacionalització.

Pere Granados ha recordat que “Salou és un municipi que no s’esgota mai. Sorprèn i no deixarà mai de sorprendre”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Creuers, ‘champagne’ i caviar

conseller de famílies empresàries
economia

Els hotels reben 1,7 milions de turistes a l’abril

Barcelona

Promocionen l’oferta enogastronòmica i d’alta gamma a Manchester

GIRONA
CALONGE i ST. ANTONI

Bona acollida de la jornada de portes obertes del Campus de l’Experiència

CALONGE I ST. ANTONI
política

Sánchez retira la llei del sòl per evitar que el PP voti el vet d’ERC i Junts

madrid
QUERALBS

Posicions enrocades en les negociacions per la nova concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

El Cercle d’Economia insta els partits a “sortir del seu bloc” per assolir acords

barcelona
FIGUERES

Tramiten més llicències d’obra major en 5 mesos de 2024 que en tot 2023

FIGUERES

Maneres d’abordar el fracàs

Conseller d'empresaris, expert en lideratge, jove líder europeu (2013-2014) i ambaixador empresarial de Catalunya (2012-2015)