Economia

ECONOMIA

El Maresme vol impulsar el turisme accessible i el de pantalla aquest 2024

La segmentació i l’especialització continuen sent dos dels eixos principals de l’aposta del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, ara que ha encetat un nou any. La presidenta de l’ens i també consellera comarcal, la malgratenca Carme Ponsa, va insistir durant la presentació a la premsa de les futures accions que donar valor al territori és prioritari. “El Maresme ho té tot, mar, muntanya, enogastronomia, cultura, esports, patrimoni...”, va assegurar mentre l’equip tècnic presentava els nous nínxols de mercat que rebran una especial atenció, que són el turisme accessible i el de pantalla. En el primer dels casos estan previstes unes jornades de sensibilització tant pel sector públic com per al privat i també la recerca de la inclusió en tot tipus d’àmbits, començant amb l’impuls d’un cap de setmana en què s’ofereixin activitats adaptades a infants amb autisme. “Des del Maresme es treballa per ser una destinació inclusiva, accessible i responsable, implementant bones pràctiques inclusives que beneficien els residents i als visitants”, van explicar els responsables.

El turisme de pantalla fa també un pas endavant quan ja fa anys que el Consorci fomenta aquest sector juntament amb la Maresme Film Commission. Aquest 2024, però, es potenciarà amb la creació de rutes cinematogràfiques i un mapa de filmacions. També es facilitarà als ajuntaments la gestió de futures filmacions creant una finestreta única i oferint un model d’ordenança perquè els consistoris la puguin adaptar a les seves necessitats. També s’organitzaran unes jornades amb el sector públic i localitzadors perquè coneguin de primera mà els beneficis que comporta aquest tipus de turisme, “tot buscant l’equilibri entre la visibilitat que pot atraure els turistes i el descans dels veïns i veïnes”.

Una tercera novetat per a aquest any correspon al turisme gastronòmic, mitjançant la posada en marxa d’una marca comarcal, Sabors Maresme, que es presentarà a finals del mes d’abril, moment en què s’encavalquen les jornades del pèsol i de la maduixa, dos dels productes més reconeguts del territori. Aquesta marca farà de paraigua de la resta de productes i dels establiments de restauració i productors. La responsable d’aquest àmbit, Maria Mansachs, va avançar que també es faran sortides de “coneixement del territori” i formació específica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.