Economia

economia

Un estudi destaca la bona salut comercial de Lloret de Mar en temporada baixa

El municipi de Lloret de Mar té una molt bona salut comercial, segons un estudi portat a terme per l’observatori econòmic Eixos.cat, que destaca el gran nombre d’establiments per cada 100 habitants fora de temporada alta. L’estudi, encarregat per l’Associació de Comerciants de Lloret gràcies a una subvenció de la Cambra de Comerç de Girona, va constatar que el mes de novembre hi havia més de 1.700 establiments actius tot i ser temporada baixa, per una població censada de 41.159 habitants segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Els punts clau del bon índex aconseguit en aquest estudi és l’especialització del comerç i la diversitat en productes i serveis que es pot trobar al municipi; també, els eixos comercials principals. A Lloret han mapejat 10 carrers comercials amb 40 locals actius o més.

La composició comercial mostra un clar predomini de l’hostaleria i la restauració (32%), seguides dels serveis comercials (24,1%) i del quotidià alimentari (9,8%). Dins els productes i serveis no quotidians, trobem establiments d’equipaments per a la llar (9,1%), equipaments per a la persona –roba, sabateries, joiera, etc.– (4,8%) i establiments de cultura i lleure (3,3%). En global, l’oferta comercial quotidiana és d’un 80%.

D’altra banda, els comerços d’equipaments per a la persona tendeixen a agrupar-se geogràficament pel municipi i formen clústers comercials ben definits: al voltant del carrer Sant Pere, al carrer de la Vila i Venècia i al centre comercial Carabela. En canvi, els establiments de cultura i lleure tenen un comportament més dispers, però a prop dels llocs més cèntrics del nucli urbà.

La part menys positiva d’aquest estudi són els 427 locals tancats fora de temporada alta en eixos més turístics. El gerent de l’Associació de Comerciants de Lloret, Francesc Alsina, explica que els comerciants busquen rebaixar el mínim possible de temps aquesta estacionalitat comercial: “Des del novembre fins a l’estiu molts establiments estan tancats, ens interessa a tots que hi hagi diversitat.” Alsina destaca que han encarregat aquest estudi per poder donar més informació a emprenedors sobre les zones idònies per posar un negoci. “Si tens establiments semblants al teu a prop, millor”, explica. “Si tens un clúster especialitzat i professional, tots els establiments se’n beneficien perquè hi ha venda creuada.”

En definitiva, l’associació busca reactivar aquells locals buits demostrant les bones dades d’aquest estudi i ressaltant un dels punts més forts de Lloret de Mar: “Cada setmana, a l’estiu, tenim un públic totalment diferent, i és un avantatge.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La farmacèutica Esteve inverteix 100 milions en una nova planta a Celrà

CELRÂ
economia

Cinquanta contribuents sumen un deute amb la Hisenda catalana de més de 83 milions

barcelona
economia

Criteria dobla la seva participació a Telefónica amb l’objectiu de ser el seu primer accionista

barcelona
EMPRESA

Scalpers obre avui les portes d’un nou ‘outlet’ a Llagostera

LLAGOSTERA

El càmping la Ballena Alegre vol ser referent de turisme regeneratiu

SANT PERE PESCADOR
Transport

Air China torna a connectar Barcelona amb Xangai

Barcelona
ECONOMIA

L’enogastronomia, el més valorat pels turistes del Maresme

Mataró
ECONOMIA

Matadepera té l’índex socioeconòmic més alt dels municipis de més de 500 habitants

Barcelona

El mercat d’Olot convertirà les minves de les parades en salses i brous

OLOT