Economia

ECONOMIA

Pineda estrena una gimcana digital com a nou producte pel turisme familiar

Una gimcana digital orientada al públic més familiar per redescobrir el patrimoni cultural del municipi és la nova aposta turística de Pineda de Mar que avui s’ha presentat a l’Oficina de Turisme. La proposta, gratuïta i a la qual es pot accedir amb un codi QR, porta per nom El tresor de Pineda de Mar i s’estructura al voltant d’un personatge real de la història local, el pirata Dragut que al segle XVI va assolar no només la població, sinó bona part de la costa catalana. La gimcana ofereix seguir un recorregut de prop de dos quilòmetres i amb una durada de 90 minuts per resoldre 13 enigmes que, un cop aconseguits, obtindran premi.

L’autor de la iniciativa, Ramon Martín de l’empresa Gymkana Digital Turística, explica que Pineda s’ha afegit a les nombroses “rutes de descoberta” que ja funcionen tant a altres localitats catalanes, com ara Salou i Cambrils, com a la resta de l’Estat i a altres països. En total son 180 gimcanes, amb més de 250.000 persones participants i “amb un 98% de puntuació de cinc estrelles sobre cinc”. “L’objectiu principal és atraure públic familiar cap a una destinació turística i oferir-los complementar la seva estada amb la descoberta del patrimoni i la història locals”, assenyala Martín que insisteix que la proposta està orientada cap als infants, “però que agradarà a totes les edats”.

El joc es pot seguir en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès i l’Ajuntament s’ha compromès a fer-ne difusió a través dels canals habituals. L’alcalde, Xavier Amor, ha demanat també la col·laboració dels diferents sectors econòmics locals, principalment del turístic, perquè incloguin la gimcana dins de la seva oferta complementària d’activitats. “Demanem que se’l facin seu, que l’utilitzin i el promoguin, perquè el que més desitgem és que la gent que ens visita també gaudeixi descobrint-nos”, apunta. Amor ha valorat positivament l’inici de la campanya turística que, en el cas de Pineda i segons assegura, la Setmana Santa es presenta amb bones expectatives d’ocupació i amb les places dels càmpings “gairebé exhaurides”. “Amb la incertesa de la sequera i de com acabaran impactant les mesures d’estalvi en els propers mesos, de moment les sensacions son molt bones”, afirma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA