Economia

Noel creix un 16 per cent el 2023 i factura 638 milions d’euros

L’empresa d’alimentació amb seu a Sant Joan les Fonts (Garrotxa) Noel va tancar el 2023 amb una facturació de 638 milions d’euros. Això és un 16% més que l’any anterior i consolida l’estratègia de Noel per la internacionalització, ja que gairebé la meitat de tota la facturació prové de l’exportació. A més, la firma ha seguit apostant per la inversió, per tal de mantenir el creixement de l’empresa. En aquest sentit, va invertir 22 milions d’euros el 2023, entre els quals destaquen els gairebé cinc dedicats a l’ampliació de la planta de llescats, els set que hi ha assignats per la nova planta de producció de Tap Tap Food que s’aixecarà a Sant Joan les Fonts o els més de dos per adquirir una nova granja que s’afegeix a les sis que ja té.

Si bé cada vegada l’empresa aposta més per la diversificació, la divisió de productes carnis continua representant el principal negoci del grup. I és que actualment és el segon de tot l’estat en el mercat de producció de pernil cuit llescat, fregant el 21% de quota. Això suposa un gran atractiu per a mercats estrangers, que han augmentat les compres a Noel d’aquest tipus de producte, fet que explica l’increment de vendes a altres països per part de la companyia. Actualment, l’empresa està present en més d’una seixantena de mercats i compta amb filials situades al Regne Unit i als Estats Units, i amb delegacions comercials a la Xina i Portugal.

En aquest sentit, el director general de Noel, Albert Boix, assenyala que han hagut d’afrontar un període “desafiant, marcat per un context geopolític i econòmic complex”, però destaca que en els darrers exercicis la companyia ha mantingut l’impuls per seguir creixent. A més, Boix subratlla el compromís per oferir productes d’alimentació “de qualitat, innovadors i sostenibles, alineats amb el desenvolupament de la societat” com una de les claus de l’empresa.

Des de Noel ressalten el creixement que ha tingut la gamma més alta de la marca, ’Delizias’, que ha incrementat les seves vendes en un 20,7% respecte el darrer exercici. Uns resultats que Noel atribueix al “reposicionament de la gamma”, les millores de diverses receptes i el nou disseny dels envasos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia