Economia
El Govern vol que els ajuntaments redueixin el cànon que paguen els quiosquers
La desaparició dels quioscos de premsa està provocant al sector un problema de manca de punts de distribució
Els índexs de lectura de premsa i revistes a Catalunya desesperen els estrategs institucionals de la cultura, especialment pel que fa als lectors de menys de 30 anys. Cal combatre l'abstenció en aquest àmbit de la cultura, que ja ha arrossegat a la crisi estructural del quiosc, que els darrers anys ha perdut el 20 per cent de l'oferta a Catalunya.
El govern català estudia una altra fórmula alternativa a les estratègies comercials d'algunes capçaleres, però que requereix la seva col·laboració. Es basa en la creença que si prèviament se'ls submergeix en l'hàbit de llegir tota mena de materials, no només llibres, els joves, que són els futurs consumidors, acabaran interessant-se per la premsa com una eina cultural més. Però el cert és que els costarà.
El secretari de Mitjans de Comunicació, Albert Sáez, va explicar en el marc d'una conferència a la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) que l'executiu català prepara un pla d'actuació per a la darrera etapa de l'ESO i el batxillerat "que inculqui als joves la relació que hi ha entre el consum de publicacions periòdiques, la cultura en general i també la qualitat democràtica del país".
En una segona fase, i inspirant-se en una iniciativa que ja du a terme l'Estat francès, el govern i les capçaleres de diaris i revistes regalaran als joves que compleixin 18 anys una subscripció d'entre tres i sis mesos a la publicació que cadascú triï lliurement, "perquè no hi hagi cap tipus d'intervenció pública sobre el mercat", va concretar Sáez.
El govern català estudia una altra fórmula alternativa a les estratègies comercials d'algunes capçaleres, però que requereix la seva col·laboració. Es basa en la creença que si prèviament se'ls submergeix en l'hàbit de llegir tota mena de materials, no només llibres, els joves, que són els futurs consumidors, acabaran interessant-se per la premsa com una eina cultural més. Però el cert és que els costarà.
El secretari de Mitjans de Comunicació, Albert Sáez, va explicar en el marc d'una conferència a la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) que l'executiu català prepara un pla d'actuació per a la darrera etapa de l'ESO i el batxillerat "que inculqui als joves la relació que hi ha entre el consum de publicacions periòdiques, la cultura en general i també la qualitat democràtica del país".
En una segona fase, i inspirant-se en una iniciativa que ja du a terme l'Estat francès, el govern i les capçaleres de diaris i revistes regalaran als joves que compleixin 18 anys una subscripció d'entre tres i sis mesos a la publicació que cadascú triï lliurement, "perquè no hi hagi cap tipus d'intervenció pública sobre el mercat", va concretar Sáez.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.