Economia

ECONOMIA

Vermut, tapes i DJ per animar la botiga al carrer de Platja d’Aro

Una cinquantena llarga de comerços adherits a l’Associació d’Empresaris (Adem) de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró han encetat aquest matí el cap de setmana de botiga al carrer per tancar la temporada alta d’estiu, aquest cop amb protagonisme complementari de diversos bars i restaurants que s’hi han sumat amb la proposta promocional de vermut i tapa a un preu tancat de 5 euros. Durant el matí i el migdia, el primer balanç del president de l’Adem, Manel Canadell, era “prometedor, amb força públic matiner que ha anat incrementant-se al llarg de la jornada”. Per fer-hi més caliu, també han instal·lat dos DJ que aniran itinerant per diversos punts dels eixos comercials del centre de Platja d’Aro.

La botiga al carrer és una tradició consolidada tant a finals de la temporada de rebaixes d’hivern, passat el carnaval, com a les acaballes de l’estiu. A la població, el fet de poder obrir els diumenges permet estirar-la tot un cap de setmana. Aquest cop, han provat d’avançar-la al cap de setmana híbrid entre el darrer d’agost i el primer de setembre. Botiguers i hostalers han valorat que podien jugar a favor diversos factors, com ara que la majoria d’assalariats ja han cobrat nòmines, que hi ha més massa de població de vacances que encara aprofita estades i que el pròxim cap de setmana, amb l’avançament de l’inici de curs escolar, podia fer caure la demanda. La meteorologia, difícil de predir a setmanes vista, també apuntava més probabilitats de pluja entrat setembre.

Els comerciants, per la seva banda, s’esmerçaven a quadrar uns dispositius que els posen en plena tensió de personal i ritme. Alguns tenen l’opció de desplaçar l’aparador exterior des de carrers secundaris fins a les avingudes S’Agaró i Castell d’Aro. És una oportunitat, amb descomptes i promocions, per arrodonir els números del mes. De retruc, donen sortida a l’estoc de gènere d’estiu, que deixa lleixes buides, i refan tresoreria per afrontar tant l’hivern com l’estiu del 2025.

Canadell es mostrava prudent en les previsions, en espera que la bona afluència de públic cristal·litzi en vendes, tot i que sol ser una bona oportunitat per vendre, en un parell de dies intensos, l’equivalent a tot un mes de temporada encara baixa com podria ser el maig.

L’entitat destaca l’aposta de la comunió amb els hostalers, una de les branques econòmiques que representen i va guanyant força, i també els estands d’entitats socials i sense ànim de lucre, com ara la Fundació Oncolliga, que també hi troben una finestra per recaptar diners per a la seva activitat de voluntariat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR