Un Saló del Turisme d'ofertes

Hi haurà menys empreses i menys exposició al saló que comença el dia 16

El Saló Inter­na­ci­o­nal del Turisme a Cata­lu­nya cele­brarà enguany una edició de reta­lla­des: no hi haurà país con­vi­dat, com pas­sava en les ante­ri­ors edi­ci­ons, sinó només ciu­tat con­vi­dada (en aquest cas, la ita­li­ana de Perusa), el nom­bre d'empre­ses par­ti­ci­pants es redu­eix en un 10% i els metres d'expo­sició al públic, un 15%, i les empre­ses ajus­ta­ran els seus preus de venda per cap­tar el màxim de cli­ents.

La cita, que se cele­brarà del 16 al 19 d'abril al recinte firal de Montjuïc (palaus 1, 2 i 3 i plaça de l'Uni­vers), tindrà 1.300 expo­si­tors (entre direc­tes i repre­sen­tats) i 43.000 m² bruts de superfície. A més, s'espera man­te­nir el mateix nom­bre de visi­tants de l'edició ante­rior, que van ser 204.000, però l'orga­nit­zació de la tro­bada es donarà per satis­feta si aquesta xifra baixa entre un 5% i un 8%. Es tracta, doncs, d'unes xifres que, per l'orga­nit­zació i «en les cir­cumstàncies actu­als, són unes xifres d'èxit», segons va expres­sar ahir la direc­tora de la tro­bada, Marta Serra.

Perusa, ciu­tat con­vi­dada

Aquest any, per pri­mera vegada, la ciu­tat con­vi­dada serà una ciu­tat estran­gera, Perusa, a Itàlia (amb la qua l'aero­port de Girona té un vol des d'aquest mes d'abril) i, com a nove­tat, s'ha supri­mit el país con­vi­dat, en part per un canvi d'estratègia moti­vat perquè les ofer­tes cada vegada són més con­cre­tes i perquè en aquest moment de crisi hi ha hagut reta­lla­des i ha dis­minuït l'interès per ser el país con­vi­dat a aquest saló. «No hi ha gaire ale­gria», es van jus­ti­fi­car.

El Saló del Turisme «es diri­geix al gran públic i l'objec­tiu prin­ci­pal és pre­pa­rar les vacan­ces», reco­nei­xia ahir Ramon Bagó, pre­si­dent del comitè orga­nit­za­dor i empre­sari del sec­tor, que assu­mia també que el prin­ci­pal pro­blema amb el que es tro­ben enguany les empre­ses turísti­ques és, a banda de la falta de liqui­di­tat i crèdit, les reser­ves a última hora. «Aquesta set­mana s'estan venent els paquets i les reser­ves de Set­mana Santa i això era impen­sa­ble anys abans, però enguany, la gent es reté i no fa el pas fins a última hora», deia.

Paquets «anti­crisi»

Per inten­tar moti­var els cli­ents, una quin­zena d'empre­ses i expo­si­tors han con­fir­mat que pre­sen­ta­ran ofer­tes espe­ci­als amb preus exclu­sius de fira (paquets anti­crisi) i amb des­comp­tes que van del 5% al 10%. Així, l'agència de viat­ges Catai Tours apli­carà un 6% de des­compte en tots els seus cir­cuits i també hi haurà des­comp­tes del 8% per viat­ges a la Xina, del 6% a Cam­bodja (els apli­quen altres ope­ra­dors) i Via­jes.com apli­carà una oferta del 5% en paquets a Líbia, Iran i Austràlia, entre altres des­ti­na­ci­ons. «Hem de poten­ciar aquest tipus d'ofer­tes per a altres edi­ci­ons», es feli­ci­tava ahir Bagó, que avi­sava també que «qui vul­gui fer estal­vis, al saló tro­barà opor­tu­ni­tats per fer esta­des més cur­tes o més llar­gues al nos­tre país». L'oferta d'empre­ses i des­ti­na­ci­ons cata­la­nes és pro­por­ci­o­nal­ment major que la de l'edició ante­rior, segons va reconèixer ahir Bagó.

«No només som o volem ser una pla­ta­forma comer­cial, sinó també un saló de vivències», deia ahir Marta Serra, que donava una espe­cial importància a les acti­vi­tats paral·leles que s'hi han pro­gra­mat al llarg dels qua­tre dies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.