Economia

SOCIETAT

El Maresme escala posicions com a escenari de rodatges a Catalunya

Recull al voltant de 300 produccions del miler que es fan a la resta del país, fora de Barcelona ciutat

La comarca comença a treballar per treure’n profit d’aquest nínxol de mercat turístic

Catalunya és escenari anualment d’uns 3.800 rodatges cinematogràfics i de publicitat. D’aquests, unes 2.800 corresponen a la ciutat de Barcelona i del miler restant, unes 300 escullen el Maresme. La seva proximitat amb la capital és un concepte clau perquè la comarca hagi crescut cada any en nombre de rodatges i estigui fent-se un nom en aquest sector. Així ho han destacat aquesta setmana els membres de la Catalunya Film Commision en una jornada celebrada a Mataró on s’ha debatut l’impacte turístic que comporta que el Maresme es converteixi en un plató.

La directora tècnica del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, Eva Esplugas, explica: “hem començat a treballar de manera molt incipient el turisme de pantalla amb un projecte que anomenem ‘Un Maresme de cine’, justament per aglutinar tots els rodatges que s’han fet i ho estem fent a través d’un movie map, posant en un mapa totes les localitzacions d’aquelles produccions”. Esplugas especifica que la informació recull la pel·lícula, el llargmetratge o el curtmetratge, el cartell, quina és la història, la sinopsi d’aquell rodatge, i també els actors que hi han participat, l’any de rodatge i tot plegat”. Un projecte de futur que contempla ampliar-se de cara a l’any vinent “amb rutes que siguin ja més tematitzades, amb un relatper poder poder donar més visibilitat a aquests rodatges”. A la comarca, l’ens encarregat de la captació de rodatges es el Maresme Film Commission. “Hem tingut moltes produccions internacionals i això és bo, perquè ja no només són d’aquest país, estatals, sinó que ja comencen a haver-hi moltes internacionals, que a més de fer publicitat, ja comencem a produir sèries i pel·lícules”. explica Albert Roca. La més sonada és Blade Runner, la nova sèrie d’Amazon, que sortirà l’any que ve i que van estar rodant en el territori. Roca va avançar que “hi ha un projecte nord-americà, molt gros, amb qui hem parlat de llocs i de possibilitats, però no sabem ni nosaltres de què es tracta”. El responsable de la Maresme Film Commission destaca que la clau per aconseguir que les productores escullin la comarca és insistir i també l’agilitat en les respostes.

L’èxit de Casa en flames

El Maresme s’ha beneficiat de retruc d’un dels èxits cinematogràfics de la temporada, Casa en flames, dirigida per Dani de la Orden i amb una recaptació a taquilla de 2,6 milions d’euros. El cap de Localitzacions, Ficció i Publicitat de la pel·lícula, Martí Marcos, ha subratllat que “sempre que venim a rodar al Maresme és com rodar a casa. Sempre hi han moltes facilitats i infraestructura i en aquest sentit ha anat molt bé”. Marcos considera que un dels aspectes més desconeguts pel gran públic és “que sempre estem ficcionant llocs i això és el que el public no sap. Hi ha molt de desconeixement en aquest sentit i crec que seria molt interessant acostar aquest tipus de pràctiques al gran públic”. Marcos fa referència al fet que la casa que dona nom al film no és pas a Cadaqués, sinó a Canet de Mar.

Per la seva banda, la doctora en Turisme de Pantalla i directora del Grau en Màrqueting, Esdeveniments i Entreteniment del CETT-UB, Esther Velasco, afirma que “80 milions de persones es mouen amb aquesta motivació arreu del món. Són xifres molt importants. Ara és feina dels territoris confiar i apostar per aquest tipus de turisme que portarà no tan sols beneficis d’impacte turístic i impacte, sinó també econòmic i social”. En aquest sentit, Velasco considera clau implicar la ciutadania en el desenvolupament dels projectes. “Cal beneficiar als veïns convidant-los a la preestrena de la pel·lícula, implicar-los en les mateixes rutes, aconseguir que siguin ells mateixos els qui expliquin als turistes el que està passant a la seva ciutat. L’important és crear un vincle i que la població se senti orgullosa d’acollir aquest tipus de turisme”, assenyala.

La jornada sobre l’impacte de les produccions audiovisuals al territori s’ha celebrat al TecnoCampus de Mataró, organitzada per la Catalunya Film Commission, l’Institut Català de les Empreses Culturals i la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia