Economia

ECONOMIA

El comerç local a Figueres manté les vendes tot i l’adeu de grans marques

Els aparcaments dissuasius, el fet que més restaurants obrin els diumenges i la Casa Dalí han accentuat l’interès per un turisme cultural i gastronòmic

Comerç Figue­res diu que el sec­tor comer­cial ha resis­tit l’embat de la marxa de grans cade­nes de la ciu­tat i que han man­tin­gut ven­des. Al con­trari del que espe­ra­ven quan mar­ques com Zara i Stra­di­va­rius van anun­ciar que es tras­lla­da­ven a l’out­let de la Jon­quera, els comer­ci­ants adme­ten que, tot i que es veu menys “movi­ment”, no s’ha notat tant al calaix. Segons el pre­si­dent de l’enti­tat, Fre­de­ric Carbó, l’incre­ment d’apar­ca­ments dis­su­a­sius, sumada a l’acti­vi­tat dels museus de la ciu­tat i la “pro­gres­siva” ober­tura dels res­tau­rants els diu­men­ges han aju­dat en part a “resis­tir”. “Pot­ser el per­fil de visi­tant que ve ara és més cul­tu­ral”, afe­geix. En aquest sen­tit, diu que el sec­tor ja s’està “rein­ven­tant” i que cada cop serà més “artesà”, asse­nyala en decla­ra­ci­ons a l’agència ACN.

El pas­sat mes d’octu­bre el grup Indi­tex va tan­car les dues boti­gues de Zara que tenia a Figue­res i també la d’Stra­di­va­rius. Els tres esta­bli­ments, ubi­cats en ple rovell de l’ou, es van tras­lla­dar en locals del cen­tre comer­cial de l’out­let de la Jon­quera, que va ampliar les seves ins­tal·laci­ons.

La marxa d’aques­tes grans cade­nes, que atre­ien milers de com­pa­ra­dors fran­ce­sos a la capi­tal altem­por­da­nesa, feia témer els pit­jors pre­sa­gis per al sec­tor comer­cial. Tres mesos després, Comerç Figue­res asse­gura que la dava­llada no ha estat com s’espe­rava i que el sec­tor manté ven­des.

Així també ho cons­ta­ten diver­sos comer­ci­ants dels car­rers Joan Mara­gall –on hi havia el Zara i l’Stra­di­va­rius–, del Pera­lada i del Girona. Mal­grat que la majo­ria adme­ten que no hi ha tanta afluència de visi­tats i que les entra­des –en alguns casos– han dis­minuït fins a un 37%, segons xifra una de les boti­gues, les cai­xes no ho han notat o ho han notat poc. D’altres, en canvi, asse­gu­ren que venen menys i que els caps de set­mana són més “flui­xos”.

D’altra banda, molts comer­ci­ants asse­gu­ren que el per­fil de com­pra­dor de Zara o Stra­di­va­rius no és el mateix que com­pra als seus esta­bli­ments. A més, està pre­vist que en els pro­pers mesos en un dels locals s’hi ubi­qui una altra gran cadena, tot i que encara no n’ha trans­cen­dit el nom.

Cul­tu­ral i gas­tronòmic

Carbó, a més, diu que el sec­tor ja s’està “rein­ven­tant” i que l’aposta que l’asso­ci­ació i l’Ajun­ta­ment estan fent busca atraure un turisme més cul­tu­ral i gas­tronòmic. Aquí, explica, hi juguen un paper impor­tant l’ober­tura de nous apar­ca­ments dis­su­a­sius, els res­tau­rants –que cada cop obren més els diu­men­ges– i els museus, als quals recent­ment s’hi ha incor­po­rat la Casa Natal de Dalí.

En aquest sen­tit, Carbó diu que es tracta d’un nou “repte” i creu que el comerç de la ciu­tat serà cada cop més “artesà i pro­fes­si­o­na­lit­zat”. “La ciu­tat està aguan­tant l’embat”, con­clou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia