Kave Home creix un 33% i tanca l’exercici 2024 amb 262 milions de facturació
La marca gironina de mobles i decoració Kave Home, amb seu a Sils, ha crescut un 33% durant el darrer any i ha tancat l’exercici facturant 262 milions d’euros. Segons destaca en un comunicat, el creixement de la marca s’ha basat en dos grans eixos. Per una banda, l’expansió internacional -bé sigui mitjançant botigues pròpies o franquícies- que ha comportat que el segell Kave Home estigui present a 46 països del món. I per l’altra, l’aposta que l’empresa ha fet pels clients professionals (entre els quals destaca el canal horeca; és a dir, el que comprèn hotels, restaurants i cafeteries). Aquest 2025, l’empresa familiar vol continuar estenent presència, entrant a nou països i obrint més de 40 punts de venda a tot el globus.
La marca gironina Kave Home manté la velocitat de creuer i continua creixent més amunt del 30% per tercer exercici consecutiu. Si el 2023 l’empresa va facturar més de 200 milions d’euros, aquest últim any ha incrementat en un 33% més la xifra anterior, fins a assolir una facturació de 262 milions.
Segons destaca en un comunicat, part d’aquest increment es deu a l’estratègia internacional que ha dut a terme la marca. Al llarg del darrer any, Kave Home ha obert dotze noves botigues pròpies arreu d’Europa, entre les quals hi ha dues ’flagship’ -és a dir, punts de venda insígnia- als districtes de disseny de París i Milà.
En paral·lel, la marca gironina també basa el seu pla d’expansió a través de franquícies. “Aquests socis han ajudat a estendre l’àmbit d’actuació de Kave Home arreu dels cinc continents, on és present a 46 països a través de diferents botigues i superfícies comercials”, recull el comunicat. Entre les darreres que s’han obert hi ha Brisbane, Bucarest, La Reunió i les illes Maurici.
Més enllà de l’aposta internacional, Kave Home també ha apostat per sectors especialitzats i professionals. De fet, l’empresa subratlla que tenen “un gran pes” amb la xifra final de vendes. I que, d’entre tots ells, destaquen els clients vinculats amb l’hostaleria; és a dir, el canal horeca.
Projecció internacional
Per a aquest 2025, l’empresa familiar es proposa continuar creixent a l’estranger. Kave Home vol obrir set noves tendes pròpies a l’estat espanyol, França i Itàlia i té en projecte estendre’s a nou països més i sumar 40 punts de venda als actuals (repartits arreu del món). “Una expansió internacional sostenible, d’acord amb el creixement de l’empresa en negoci i catàleg de productes”, precisa la companyia.
Kave Home té la seu central a Sils, que acull les oficines centrals i el disseny del mobiliari; un magatzem logístic de 53.000 metres quadrats a Tordera, que va obrir el 2023, i un centre d’entapissat i mobiliari a Iecla (Múrcia). Aquí és on la companyia acaba de fabricar el 100% de totes les seves referències que tinguin entapissat als seus dissenys.
En total, Kave Home compta amb una plantilla de gairebé 900 treballadors inclosa la xarxa de retail; és a dir, les botigues. Entre d’altres, l’empresa ha ampliat el seu catàleg de col·leccions amb una gamma prèmium de cadires, butaques i sofàs (algunes de les quals, per a exterior).
Durant l’any passat, l’empresa també va continuar amb la seva aposta pel disseny sostenible. Kave Home va renovar el seu compromís amb el Pacte Mundial de les Nacions Unides per reduir les emissions i també va superar una auditoria anual -la del Forest Stewardship Council (FSC)- per a la gestió responsable de la fusta que utilitza en els processos de fabricació.
Des del 2023, a més, la companyia també aposta per l’art i l’artesania a través de Kave Gallery (una sèrie de peces fetes per artistes de diferents disciplines que s’exposen i es poden adquirir a través de la web de l’empresa). Aquest any passat, dins la voluntat d’impulsar la cultura, Kave Home també va dur a terme una instal·lació artística a la seva botiga de Milà durant la celebració de la fira del moble Fuori Salone (a l’abril) i va inaugurar una de les sales que formen part del recorregut expositiu de la Fundació Miró de Barcelona (al novembre).