turisme
Catalunya vol ser una destinació de referència mundial en enoturisme
Se celebra el I Fòrum Internacional d’Enoturisme a la Barcelona Wine Week
La meitat dels cellers catalans estan oberts al turisme i més de la meitat dels visitants enoturístics provenen de fora de Catalunya
Catalunya es vol posicionar com a destinació de referència mundial en enoturisme. Ho ha deixat clar aquest matí l’Agència Catalana de Turisme en el I Fòrum Internacional d’Enoturisme que ha organitzat al saló Barcelona Wine Week (BWW) en el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia 2025
El Fòrum Internacional d’Enoturisme ha constatat que la meitat dels cellers catalans ja estan oberts al turisme i més de la meitat dels visitants enoturístics provenen de fora de Catalunya
La directora general de Turisme, Cristina Lagé, que ha inaugurat aquest fòrum, ha explicat que Catalunya està treballant per consolidar-se com una destinació enoturística de referència mundial aprofitant la seva rica tradició vinícola, la diversitat de les seves denominacions d’origen i el seu compromís amb la sostenibilitat.
Lagé ha afirmat que “la distinció de Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025 permetrà impulsar una sèrie d’actuacions com la promoció internacional dels vins i cellers catalans així com la creació d’experiències immersives que connectin els visitants amb la cultura, la gastronomia i el paisatge vitivinícola català”. A més, es fomentarà la col·laboració entre cellers, institucions i empreses turístiques per oferir propostes innovadores i exclusives que posin en valor l’excel·lència del vi català i reforcin la seva presència als mercats globals.
Segons Lagé “hem d’aconseguir que més cellers ofereixin experiències i atraure encara més un públic enogastronòmic que ens interessa perquè genera un 20% més de despesa a la destinació que un turista convencional, viatja durant tot l’any i està interessat en conèixer diferents indrets del nostre territori”.
Cada cop hi ha una major oferta des dels cellers, allotjaments, restaurants. Ja s’ha fet un salt important en quant a les activitats que ofereixen, molt més enllà de les visites a cellers que s’havien fet durant molts anys. “És el moment de fer xarxa: hem de ser capaços de generar sinèrgies professionals que permetin fomentar la col·laboració entre cellers, restaurants i hotels per crear una oferta cohesionada, diversificada i competitiva”, ha reblat la directora general.
Tot l’aprenentatge que s’oferirà durant el I Fòrum Internacional d’Enoturisme ha de servir “per ser capaços de diferenciar-nos d’altres destinacions competidores oferint experiències úniques i per incentivar la innovació en les propostes enoturístiques de Catalunya”, ha dit Lagé.
Aquest I Fòrum Internacional d’Enoturisme té com a objectiu facilitar a les empreses enoturístiques catalanes coneixement sobre els principals referents internacionals d’aquest segment.