economia
Cellnex redueix les pèrdues un 90% després d’anys d’inversions
La companyia de torres de telecomunicacions Cellnex va reduir les seves pèrdues un 90% durant el 2024, fins a 28 milions d’euros, gràcies a la pujada dels ingressos i la millora de l’ebitda. Concretament, la companyia va tancar l’exercici amb un increment del 7,7% en ingressos, fins a 3.941 milions, i va augmentar l’ebitda un 8%, fins a 3.250 milions. Amb aquestes xifres, l’empresa comença a veure a l’horitzó el punt d’equilibri després d’anys de grans inversions.
El 2023, després d’un fort creixement, l’empresa va iniciar una nova fase de consolidació en què va posar els esforços en reduir el deute. El resultat negatiu de l’exercici s’explica, segons el conseller delegat de Cellnex, Marco Patuano, per la pèrdua de valor dels actius d’Àustria i per les majors amortitzacions i costos financers associats a les inversions passades.
Pla de remuneració a l’accionista
Cellnex iniciarà dilluns que ve un programa de recompra d’accions pròpies per valor de 800 milions, un cop es tanqui la venda del negoci a Irlanda per 971 milions. L’empresa s’havia compromès a remunerar l’accionista el 2025 amb un mínim de 500 milions i Patuano assenyala que el nivell de remuneració d’aquest any és un “terra” respecte als plans de futur de la companyia.
ERO del 9% de la plantilla
L’empresa ha plantejat un expedient de regulació d’ocupació que afectarà un 9% de la plantilla, per posar fi a dos grans contractes que no s’han renovat, pels quals Cellnex oferia manteniment de xarxes a tercers. Segons Patuano, la mesura, que s’ha pactat amb els sindicats i es farà “de forma molt respectuosa” afectarà 250 persones de les filials espanyoles Tradia i Retevisión.
Pel que fa al 2025, l’empresa preveu augmentar els ingressos i assolir entre 3.950 milions i 4.050 milions, i arribar a un ebitda d’entre 3.275 milions i 3.375 milions. En la previsió d’inversions, Cellnex anticipa un volum proper als 2.000 milions, dels quals 300 milions aniran dirigits a l’adquisició de terrenys. Patuano ha afirmat també que l’empresa té la voluntat de créixer als països nòrdics, on el mercat està “molt fragmentat”.