Economia

ECONOMIA

Galetes Trias creix un 8% i treballa per fer envasos més sostenibles

Els mercats català i espanyol s’enduen el 95% de la producció de l’empresa de Santa Coloma de Farners

La facturació del 2024 es va tancar en 4,5 milions d’euros i ara la companyia destinarà 400.000 euros a modernitzar les instal·lacions

L’empresa gironina Galetes Trias ha crescut un 8% durant el 2024, ha tancat exercici facturant 4,5 milions i encara la modernització de la fàbrica de Santa Coloma de Farners. Aquest any invertirà més de 400.000 euros per digitalitzar part de la producció i renovar maquinària per fer servir envasos més sostenibles.

La directora general, Maria Trias de Galetes Trias, ha explicat que entre els objectius també hi ha reduir l’estacionalitat de les vendes -bona part es concentren a finals d’any- i explorar noves receptes que, sense renunciar al sabor, continguin menys sucres. Galetes Trias produeix anualment 360 tones de galetes, de les quals el 95% es destinen als mercats català i estatal. Aquest 2024 ha sumat Itàlia, Canadà i Rússia al llistat de països on exporta.

Segons informa l’agència ACN, cada dia de mitjana surten 1.700 quilos de aletes de la fàbrica que l’empresa familiar té a Santa Coloma. Entre les seves especialitats –elaborades a base d’ametlla– hi ha les tradicionals teules, els neulets, els ventalls, els pralinets o els crocants.

125 referències

Es venen en diferents formats, que van des dels assortits –en llauna o capsa de cartró– fins als envasos individuals (en paquets d’entre 100 i 125 grams). En total, Galetes Trias produeix fins a 38 tipus diferents de galetes i el seu catàleg compta amb unes 125 referències. Entre les últimes que s’hi han incorporat hi ha les teules de ratafia, els ventalls amb doble xocolata i aquells altres que mariden xocolata blanca amb llima i llimona.

Sobretot, les vendes de Galetes Trias es concentren a la gran distribució; de fet, aquest canal en representa més del 60%. La resta es reparteixen entre botigues tradicionals (25%), aquelles adreçades als turistes (5%), la web o la tenda que hi ha a la seu de l’empresa (que també compta amb un museu on s’hi fan visites).

La directora general explica que, durant el 2024, la presència de Galetes Trias als lineals de supermercats, botigues gourmet i grans superfícies ha anat creixent. I que l’increment de vendes en aquests canals s’ha traduït, de retruc, en un creixement del 8% de la facturació. L’empresa familiar ha tancat l’any amb una xifra de negoci propera als 4,5 milions d’euros. I això, tenint en compte que l’increment de preus de les matèries primeres -en especial, la xocolata- els ha obligat a reduir marges.

Per formats, aquells que han registrat més augment de vendes són els assortits –“el producte estrella és l’‘Especial 8’”, concreta Maria Trias- però també els paquets que contenen una o dues varietats (que es venen sota el nom de Plaers Tradicionals). Aquest 2024, del global de vendes, les capses i llaunes en representen el 64%. I els envasos individuals, un 11%.

L’aspiració del 5%

Ara, Galetes Trias encara aquest 2025 amb l’objectiu de créixer un 5% i amb un pla estratègic per modernitzar la fàbrica. En total, les millores a la planta de Santa Coloma de Farners suposaran una inversió de 400.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia