Economia

Calma House, la tèxtil que creix acceleradament

La companyia dedicada al disseny i la comercialització de roba per a la llar planeja la internacionalització amb franquícies

En dos anys aspira a passar d’un volum de negoci de 5 a 8 milions d’euros, obrir noves botigues i enlairar les vendes en línia

Tot el disseny es fa a Barcelona i la producció es concentra a l’Índia, la Xina i altres països asiàtics

Calma House és una empresa fami­liar de dis­seny i comer­ci­a­lit­zació de roba per a la llar, que es troba enmig d’un procés de crei­xe­ment gens cal­mat. La com­pa­nyia va tan­car el 2024 amb un incre­ment de la fac­tu­ració del 40% i té un pla d’inter­na­ci­o­na­lit­zació amb què aspi­ren a enlai­rar el negoci en dos anys fins a fac­tu­rar 8 mili­ons d’euros.

Calma House és la història d’una empresa inter­ge­ne­ra­ci­o­nal d’una família vin­cu­lada al sec­tor tèxtil des de fa més de 40 anys, que va trans­me­tre a les seves filles l’estima pel tèxtil. De fet, Maria Manchón i Clara Manchón, filles dels fun­da­dors de la marca de boti­gues de tèxtil Tex­tura, van enge­gar Calma House, 10 anys després que els seus pares hagues­sin venut la com­pa­nyia a una firma de capi­tal de risc. Elles, amb els pro­ge­ni­tors, i part de l’equip direc­tiu que havia fet reei­xida Tex­tura van crear un nou con­cepte de boti­gues de roba per a la llar, cen­tra­des ales­ho­res en un únic pro­ducte, els coi­xins, i amb un dis­seny propi, el medi­ter­rani.

Deu anys després d’aque­lla tor­nada a l’escena de la família Manchón-Casado, Calma House té als pres­tat­ges tota mena de pro­duc­tes per deco­rar una casa, des de coi­xins, cor­ti­nes i esto­va­lles fins a làmpa­des i coberts, pas­sant per una línia de com­ple­ments per a mas­co­tes. La coor­di­nació cromàtica i l’estètica medi­terrània con­ti­nuen sent trets d’iden­ti­tat. “Volem ofe­rir una solució 360 per deco­rar una casa, excepte mobi­li­ari pesant”, explica Maria Manchón, una de les fun­da­do­res de la com­pa­nyia. El repte per a Calma House no és tant defi­nir cap a on vol anar, sinó com poden fer-ho de manera sos­te­ni­ble. Les bases sobre les quals se sus­tenta el seu pla estratègic són les d’una marca pròpia, pro­ducció exter­na­lit­zada però con­tro­lada, dis­seny intern, logística inte­grada i un equip mixt inter­ge­ne­ra­ci­o­nal.

Línies de negoci

Ara com ara, Calma House té estruc­tu­rat el seu negoci en tres bran­ques prin­ci­pals: la pri­mera i amb la qual va arren­car, les boti­gues pròpies (que repre­sen­ten entre el 50% i el 60% de la fac­tu­ració); el comerç d’empresa a empresa, que suposa un 25% del volum del negoci, i el comerç en línia, que repre­senta un 15%.

L’empresa té actu­al­ment dotze boti­gues físiques, totes ubi­ca­des a Cata­lu­nya i les illes Bale­ars. Entre les quals hi ha un esta­bli­ment de gran for­mat a l’avin­guda Dia­go­nal de Bar­ce­lona, en ple clúster de deco­ració de la ciu­tat, i la nova botiga d’Eivissa, situ­ada en un local carac­terístic al cen­tre històric. “La nos­tra nova aposta és la de boti­gues més grans, en punts clau de les ciu­tats, que ens donin visi­bi­li­tat i refor­cin la nos­tra marca”, explica Car­los Cánovas.

La línia B2B, que dona ser­vei a més de 2.000 cli­ents, és pre­sent en més de 45 països i s’ha con­ver­tit en la seva palanca per al crei­xe­ment inter­na­ci­o­nal. A més de dis­tribuïdors a Europa, Calma House tre­ba­lla amb cli­ents a Xile, l’Argen­tina, Austràlia i Nova Zelanda. L’estil medi­ter­rani que defi­neix la marca ha tro­bat bona aco­llida sobre­tot en mer­cats de costa.

Tot el dis­seny es fa al Bar­ce­lonès i la pro­ducció es con­cen­tra a l’Índia, la Xina i altres països asiàtics, amb una relació amb proveïdors que en molts casos supera les qua­tre dècades. “És el model que ens per­met ser com­pe­ti­tius en aquesta acti­vi­tat econòmica que ha anat diver­si­fi­cant-se i aga­fant cada cop més presència inter­na­ci­o­nal”, relata Cánovas.

Pel que fa al canal digi­tal, la botiga en línia ha gua­nyat pes de manera pro­gres­siva. L’ober­tura recent de la pla­ta­forma euro­pea els ha permès arri­bar a nous públics i, segons explica el direc­tor finan­cer, ja fac­tura al nivell de les boti­gues físiques de més volum. “Cre­iem que aquest canal ens pot aju­dar per esca­lar el model sense els ris­cos asso­ci­ats a l’ober­tura física en mer­cats nous”, hi afe­geix Manchón.

Ara bé, el pro­jecte més ambiciós de Calma House per als pro­pers exer­ci­cis és la cre­ació d’un model de franquícies. Les pre­vi­si­ons són posar en marxa la pri­mera fase d’aquesta nova línia al llarg d’enguany, amb l’objec­tiu de por­tar la marca arreu del món mit­jançant socis locals. “Estem pre­pa­rant els manu­als, pro­to­cols i mate­ri­als neces­sa­ris perquè qual­se­vol empre­ne­dor pugui repli­car una botiga Calma House”, explica el direc­tor finan­cer.

És la via que han esco­llit per fer esca­lar inter­na­ci­o­nal­ment sense haver d’assu­mir el risc immo­bi­li­ari que actu­al­ment limita el crei­xe­ment de les boti­gues pròpies. “Ara com ara, la com­ple­xi­tat del mer­cat immo­bi­li­ari a les grans ciu­tats és el que acaba mar­cant les ober­tu­res”, con­fessa Manchón.

Així mateix, la firma no des­carta obrir una botiga pròpia a Madrid, un mer­cat con­si­de­rat estratègic, però manté un enfo­ca­ment pru­dent. “Hi ha emplaçaments que només sur­ten quan sur­ten. No ens obses­si­ona la velo­ci­tat, sinó l’encert, així ens ha pas­sat.”

Cen­tre a Bada­lona

Calma House té una nau de 3.000 metres qua­drats a Bada­lona que inte­gra magat­zems, ofi­ci­nes, show­room i cen­tre logístic. Des d’allà es ges­ti­ona tot el procés: des del dis­seny i la logística del pro­ducte fins a l’emba­latge i l’envi­a­ment. L’equip com­bina per­fils joves for­mats en dis­seny amb pro­fes­si­o­nals que acu­mu­len dècades d’experiència en el sec­tor tèxtil. El meu pare no passa ni un dia de la seva vida sense tocar tèxtil”, explica som­ri­ent Maria Manchón.

Així doncs, hi tenen mol­tes expec­ta­ti­ves posa­des per al 2025, que, amb l’inici de la xarxa de franquícies i la con­so­li­dació del canal digi­tal euro­peu, pot mar­car un abans i un després en l’expansió d’aquesta empresa cata­lana que va començar amb coi­xins i ara vol ves­tir llars de tot el món.

Calma House
La companyia es va crear l’any 2015, quan les filles del matrimoni Manchón-Casado, fundadors de Textura, van acabar els estudis de disseny de moda.
6
milions d’euros de facturació
35
treballadors
2015
any de fundació


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia