Economia

Ryanair negocia amb Aena per operar des de l’aeroport del Prat

Aerolínies

Ryanair vol un tros del pastís del Prat. La primera low cost del món sap que Barcelona és una plaça idònia per a aquest tipus de companyies, com demostra l’èxit de passatgers de Clickair i Vueling, i ahir va evidenciar el seu interès per estar-hi, tot i que la seva estratègia passa per volar des d’aeroports secundaris.

Fonts d’Aena, l’organisme gestor dels aeroports espanyols, van assegurar a l’AVUI que es mantenen negociacions des del gener amb la companyia irlandesa per concretar el projecte d’operar des del Prat. El director de l’aeroport català, Ferran Echegaray, també ha participat en aquests contactes, que encara no han entrat en la fase de definir el nombre de vols ni les destinacions.

El director executiu de Ryanair, Michael O’Leary, va assegurar a TV3 que la companyia vol establir una base d’operacions al Prat, però hi va posar requisits: “Només volarem des de Barcelona quan tinguem unes condicions de preu barat i serveis eficients. Ara per ara no tenim res d’això, i la decisió la té l’aeroport del Prat”. La veritat és que la companyia irlandesa té per costum demanar ajuts i condicions favorables arreu on s’instal·la, com ho demostra el fet que també ahir va plantejar restablir-se a l’aeroport de Manises, a canvi també de bones condicions econòmiques.

O’Leary va afegir que “el Prat necessita Ryanair per créixer; el trànsit de l’aeroport disminueix i necessita Ryanair per créixer”, i va assegurar que la hipotètica arribada a Barcelona no significarà un abandonament de Girona i Reus, sinó que continuarà apostant per aquestes ciutats. No obstant, l’aeroport gironí es nodreix parcialment de gent de Barcelona i l’àrea metropolitana que hi acudeixen buscant els preus més baixos.

Des de Praga, on està participant en una cimera, el president de la Generalitat, José Montilla, no va trigar a reaccionar positivament a la intenció de la low cost irlandesa de ser present al Prat: “És una bona notícia que hi hagi aerolínies que apostin pels aeroports del nostre país i especialment pel gran aeroport, que és el de Barcelona”. No obstant, el govern no manté contactes amb Ryanair per pactar el seu aterratge al Prat, segons van indicar a l’AVUI fonts de Presidència.

Ryanair té una quota de mercat del 91% a l’aeroport de Girona i del 49% al de Reus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.