La Caixa llança el banc per internet Self Bank per captar nous clients
La banca per internet és un camp de batalla on estan en joc 3 milions de clients i 25.000 milions d'euros en dipòsits i La Caixa, que ara ja és líder de banca online, es llança a disputar aquest client que és exclusiu de la xarxa. En col·laboració amb el soci francès Société Générale, La Caixa llança ara el banc per internet Self Bank per captar nous clients només internautes però que, alhora, valorin l'avantatge de tenir accés a la xarxa de 8.100 caixers automàtics que l'entitat té repartida arreu de l'Estat.
La nova marca Self Bank neix amb una inversió de 83 milions d'euros, aportats per La Caixa i Société Générale, que tenen el 49% i el 51% de la nova entitat, respectivament. Des del passat 5 de febrer està sota la supervisió del Banc d'Espanya i parteix amb els 24.000 comptes que tenia l'antic Self Trade Bank, fins ara la sucursal espanyola de Boursorama i limitada a serveis de broker online.
El director general de La Caixa, Joan Maria Nin, va subratllar en la presentació ahir a Madrid el repte de crear un banc enmig de la crisi i per competir en un mercat ja superpoblat de rivals com ING Direct, Openbank (Santander), Uno-e (BBVA), Popular-e i ibanesto. "El món no s'ha aturat i és un bon moment per llançar-lo perquè és un projecte a llarg termini", va defensar Nin en un mercat on tot són veus d'alarma que animen les fusions i les reduccions de costos.
La diferència és que el nou protagonista Self Bank tindrà presència física a cost zero gràcies a la xarxa de 8.100 caixers de La Caixa, que són la palanca en què Nin confia per captar clients nous. L'altre esquer serà una agressiva oferta de dipòsits i d'altres productes d'estalvi, que són el distintiu d'una banca per internet que es beneficia de costos més baixos que la banca tradicional.
Supermercat financer
Self Bank estarà dirigit per Andrea Gardella, un executiu forjat a Société Générale durant els últims 14 anys. Segons Gardella, serà un "banc per a tothom" que no exigirà ni un mínim d'ingressos. "Té la filosofia d'un supermercat financer, que oferirà des de targetes de dèbit i de crèdit fins a préstecs hipotecaris o fons d'inversió", detalla el director general adjunt de La Caixa, Antoni Massanell. També oferirà serveis de broker, com la innovadora opció de llogar les accions.
Pel que fa a La Caixa, Nin va descartar qualsevol fusió o compra el 2009 i va avançar que la inversió en crèdit va créixer al gener.