Economia
Les xarxes socials opinen
La imatge i popularitat d'una empresa neix a internet. Busquen conèixer i convèncer els nous líders d'opinió a les xarxes socials. Cal fomentar les relacions professionals i la publicitat a la web 2.0
Renovar-se o morir és la màxima que s'haurien d'aplicar les empreses espanyoles, i la regeneració actual passa per innovar en màrqueting. Tot comença i acaba a la xarxa, sota la consigna de la participació ciutadana. Internet ja és el mitjà indiscutible per arribar al client, fer-se estimar o, si més no, caure bé. L'internauta valora la informalitat i la proximitat abans que el producte.
L'última enquesta europea de publicitat interactiva situa l'Estat espanyol com el cinquè país que dedica més temps a internet (13,6 hores la setmana), per sobre de la mitjana europea i de la televisió. Les xarxes socials com Facebook o Tuenti permeten valorar l'empresa des d'una altra perspectiva, la imatge i acceptació pública, un factor tan decisiu per al client a l'hora de comprar com per a l'empresari per decidir acceptar un soci o un patrocinador.
Un estudi de Manpower promou entre els treballadors un ús de les xarxes rendible per a l'empresa, generar confiança parlant de tu a tu amb els clients potencials i trencar la barrera psicològica que provoca la publicitat convencional. Aquesta interacció només es dóna, segons Manpower, en el 10% d'empreses espanyoles, un aprovat just a Europa, lluny del 15% a Irlanda o el 22% al Regne Unit.
Dolors Poblet, directora de Manpower, veu una sinergia clara entre l'aparició de les pàgines web i l'actual explosió de les xarxes socials: "La consulta web ja no es considera un factor de pèrdua d'efectivitat a la feina, és una rutina incorporada a la quotidianitat laboral i comercial".
El ciutadà, protagonista
Les afinitats, els gustos i les aficions publicats a la vista de tothom ajuden a crear els targets publicitaris i fan sorgir nous líders d'opinió. Genís Roca, soci director de la consultoria Roca Salvatella, veu la xarxa com un espai on "són els ciutadans els que impulsen i desenvolupen l'activitat: clients opinant sobre productes o serveis". La reputació digital és determinant "perquè cada cop hi ha més gent construint opinió a través d'internet".
La consultora ajuda les empreses a "participar en converses" entre internautes, ja que les valoracions de l'entorn més proper generen més confiança: "A l'hora de reservar allotjament, pesa més l'opinió dels visitants anteriors que la web de l'hotel".
L'última enquesta europea de publicitat interactiva situa l'Estat espanyol com el cinquè país que dedica més temps a internet (13,6 hores la setmana), per sobre de la mitjana europea i de la televisió. Les xarxes socials com Facebook o Tuenti permeten valorar l'empresa des d'una altra perspectiva, la imatge i acceptació pública, un factor tan decisiu per al client a l'hora de comprar com per a l'empresari per decidir acceptar un soci o un patrocinador.
Un estudi de Manpower promou entre els treballadors un ús de les xarxes rendible per a l'empresa, generar confiança parlant de tu a tu amb els clients potencials i trencar la barrera psicològica que provoca la publicitat convencional. Aquesta interacció només es dóna, segons Manpower, en el 10% d'empreses espanyoles, un aprovat just a Europa, lluny del 15% a Irlanda o el 22% al Regne Unit.
Dolors Poblet, directora de Manpower, veu una sinergia clara entre l'aparició de les pàgines web i l'actual explosió de les xarxes socials: "La consulta web ja no es considera un factor de pèrdua d'efectivitat a la feina, és una rutina incorporada a la quotidianitat laboral i comercial".
El ciutadà, protagonista
Les afinitats, els gustos i les aficions publicats a la vista de tothom ajuden a crear els targets publicitaris i fan sorgir nous líders d'opinió. Genís Roca, soci director de la consultoria Roca Salvatella, veu la xarxa com un espai on "són els ciutadans els que impulsen i desenvolupen l'activitat: clients opinant sobre productes o serveis". La reputació digital és determinant "perquè cada cop hi ha més gent construint opinió a través d'internet".
La consultora ajuda les empreses a "participar en converses" entre internautes, ja que les valoracions de l'entorn més proper generen més confiança: "A l'hora de reservar allotjament, pesa més l'opinió dels visitants anteriors que la web de l'hotel".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.