Economia

Les xarxes socials opinen

La imatge i popularitat d'una empresa neix a internet. Busquen conèixer i convèncer els nous líders d'opinió a les xarxes socials. Cal fomentar les relacions professionals i la publicitat a la web 2.0

Renovar-se o morir és la màxima que s'haurien d'aplicar les empreses espanyoles, i la regeneració actual passa per innovar en màrqueting. Tot comença i acaba a la xarxa, sota la consigna de la participació ciutadana. Internet ja és el mitjà indiscutible per arribar al client, fer-se estimar o, si més no, caure bé. L'internauta valora la informalitat i la proximitat abans que el producte.

L'última enquesta europea de publicitat interactiva situa l'Estat espanyol com el cinquè país que dedica més temps a internet (13,6 hores la setmana), per sobre de la mitjana europea i de la televisió. Les xarxes socials com Facebook o Tuenti permeten valorar l'empresa des d'una altra perspectiva, la imatge i acceptació pública, un factor tan decisiu per al client a l'hora de comprar com per a l'empresari per decidir acceptar un soci o un patrocinador.

Un estudi de Manpower promou entre els treballadors un ús de les xarxes rendible per a l'empresa, generar confiança parlant de tu a tu amb els clients potencials i trencar la barrera psicològica que provoca la publicitat convencional. Aquesta interacció només es dóna, segons Manpower, en el 10% d'empreses espanyoles, un aprovat just a Europa, lluny del 15% a Irlanda o el 22% al Regne Unit.

Dolors Poblet, directora de Manpower, veu una sinergia clara entre l'aparició de les pàgines web i l'actual explosió de les xarxes socials: "La consulta web ja no es considera un factor de pèrdua d'efectivitat a la feina, és una rutina incorporada a la quotidianitat laboral i comercial".

El ciutadà, protagonista
Les afinitats, els gustos i les aficions publicats a la vista de tothom ajuden a crear els targets publicitaris i fan sorgir nous líders d'opinió. Genís Roca, soci director de la consultoria Roca Salvatella, veu la xarxa com un espai on "són els ciutadans els que impulsen i desenvolupen l'activitat: clients opinant sobre productes o serveis". La reputació digital és determinant "perquè cada cop hi ha més gent construint opinió a través d'internet".

La consultora ajuda les empreses a "participar en converses" entre internautes, ja que les valoracions de l'entorn més proper generen més confiança: "A l'hora de reservar allotjament, pesa més l'opinió dels visitants anteriors que la web de l'hotel".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.