Lear presenta un ERO temporal de 90 dies per a la fàbrica de Roquetes

La multinacional justifica l'expedient per la crisi en el sector de l'automoció

Lear ha presentat aquesta setmana dos ERO, un per a la planta de Valls (de 30 dies) i un altre per a la de Roquetes, un expedient que els sindicats ja s'esperaven i que es va oficialitzar ahir. Malgrat la picabaralla entre la USOC i la UGT i CCOO, els tres sindicats van manifestar ahir que ara cal «unitat sindical» per defensar els interessos de la plantilla. «No estem renyits amb la USOC, però aquest sindicat va fer unes declaracions que no eren certes, no és veritat que negociem al marge del comitè d'empresa», va dir el secretari general de Metall, Construcció i Afins (MCA) d'UGT a les Terres de l'Ebre, Francesc Jornet. «El primer són els interessos dels treballadors», va manifestar el secretari general de la USOC a l'Ebre, David Queralt. Per la seua banda, el responsable de CCOO a les Terres de l'Ebre, Josep Casadó, va explicar que ara els sindicats estudiaran la documentació presentada per l'empresa i començaran les negociacions. «Érem conscients que aquest moment arribaria i ara s'han de negociar quines compensacions econòmiques aporta l'empresa per als treballadors», va assenyalar Casadó.

La durada de l'ERO temporal és de 90 dies laborables, és a dir, 120 dies naturals, el període màxim de temps a l'atur que l'Estat retorna als treballadors en el cas que l'empresa finalment els acomiade. Empresa i sindicats tenen quinze dies de temps per negociar l'ERO abans que el Departament de Treball l'aprove. «Ara que tenim l'expedient sobre la taula és el moment de parlar amb l'empresa i negociar una solució que sigui al menys traumàtica possible per als més de 500 treballadors de la fàbrica», va apuntar Jornet. En aquest sentit, el secretari general d'MCA-UGT a les Terres de l'Ebre va referir-se a la possibilitat que es pacten baixes voluntàries.

La multinacional ha justificat la presentació de l'expedient per l'impacte de la crisi en el sector de l'automoció i, especialment, en l'únic client de la planta a Roquetes, el fabricant suec Saab. De fet, la davallada de la càrrega de feina ja ha comportat que es pactés amb els treballadors una aturada tècnica i durant els primers tres mesos de l'any han deixat d'anar a treballar 30 dies, als quals s'han d'afegir 30 dies més del darrer trimestre del 2008. «La flexibilitat està esgotada i les aturades tècniques no resolen el problema», va dir Queralt.

Al marge de l'ERO temporal, els tres sindicats reclamen a la Generalitat que faci de mediadora per garantir el futur de Lear a les Terres de l'Ebre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.