Lear presenta un ERO temporal de 90 dies per a la fàbrica de Roquetes

La multinacional justifica l'expedient per la crisi en el sector de l'automoció

Lear ha pre­sen­tat aquesta set­mana dos ERO, un per a la planta de Valls (de 30 dies) i un altre per a la de Roque­tes, un expe­di­ent que els sin­di­cats ja s'espe­ra­ven i que es va ofi­ci­a­lit­zar ahir. Mal­grat la pica­ba­ra­lla entre la USOC i la UGT i CCOO, els tres sin­di­cats van mani­fes­tar ahir que ara cal «uni­tat sin­di­cal» per defen­sar els interes­sos de la plan­ti­lla. «No estem renyits amb la USOC, però aquest sin­di­cat va fer unes decla­ra­ci­ons que no eren cer­tes, no és veri­tat que nego­ciem al marge del comitè d'empresa», va dir el secre­tari gene­ral de Metall, Cons­trucció i Afins (MCA) d'UGT a les Ter­res de l'Ebre, Fran­cesc Jor­net. «El pri­mer són els interes­sos dels tre­ba­lla­dors», va mani­fes­tar el secre­tari gene­ral de la USOC a l'Ebre, David Que­ralt. Per la seua banda, el res­pon­sa­ble de CCOO a les Ter­res de l'Ebre, Josep Casadó, va expli­car que ara els sin­di­cats estu­di­a­ran la docu­men­tació pre­sen­tada per l'empresa i començaran les nego­ci­a­ci­ons. «Érem cons­ci­ents que aquest moment arri­ba­ria i ara s'han de nego­ciar qui­nes com­pen­sa­ci­ons econòmiques aporta l'empresa per als tre­ba­lla­dors», va asse­nya­lar Casadó.

La durada de l'ERO tem­po­ral és de 90 dies labo­ra­bles, és a dir, 120 dies natu­rals, el període màxim de temps a l'atur que l'Estat retorna als tre­ba­lla­dors en el cas que l'empresa final­ment els aco­mi­ade. Empresa i sin­di­cats tenen quinze dies de temps per nego­ciar l'ERO abans que el Depar­ta­ment de Tre­ball l'aprove. «Ara que tenim l'expe­di­ent sobre la taula és el moment de par­lar amb l'empresa i nego­ciar una solució que sigui al menys traumàtica pos­si­ble per als més de 500 tre­ba­lla­dors de la fàbrica», va apun­tar Jor­net. En aquest sen­tit, el secre­tari gene­ral d'MCA-UGT a les Ter­res de l'Ebre va refe­rir-se a la pos­si­bi­li­tat que es pac­ten bai­xes voluntàries.

La mul­ti­na­ci­o­nal ha jus­ti­fi­cat la pre­sen­tació de l'expe­di­ent per l'impacte de la crisi en el sec­tor de l'auto­moció i, espe­ci­al­ment, en l'únic cli­ent de la planta a Roque­tes, el fabri­cant suec Saab. De fet, la dava­llada de la càrrega de feina ja ha com­por­tat que es pactés amb els tre­ba­lla­dors una atu­rada tècnica i durant els pri­mers tres mesos de l'any han dei­xat d'anar a tre­ba­llar 30 dies, als quals s'han d'afe­gir 30 dies més del dar­rer tri­mes­tre del 2008. «La fle­xi­bi­li­tat està esgo­tada i les atu­ra­des tècni­ques no reso­len el pro­blema», va dir Que­ralt.

Al marge de l'ERO tem­po­ral, els tres sin­di­cats recla­men a la Gene­ra­li­tat que faci de medi­a­dora per garan­tir el futur de Lear a les Ter­res de l'Ebre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.