Economia

El Barcelona Meeting Point tanca amb la meitat de visitants i de negoci que l'any passat

Economia

La XII edició del saló immobiliari Barcelona Meeting Point (BMP) tanca aquest diumenge les seves portes amb 130.000 visitants davant dels 200.000 de l'anterior edició, i una xifra de negoci per damunt dels 2.000 euros, davant dels 5.000 milions estimats l'any passat.

Segons ha informat el president del saló, Enric Lacalle, aquesta edició "ha salvat la crisi, superant totes les expectatives pessimistes" i ha destacat que s'han igualat la participació de visitants professionals de l'any 2007 en arribar a 22.010 persones.

Lacalle ha estimat que la xifra de negoci immobiliari iniciada al saló superat els 2.000 milions d'euros, operacions que s'aniran concretant en els pròxims mesos, "amb un augment de les operacions internacionals, especialment a Panamà i el Brasil".

L'edició d'aquest any ha comptat amb 423 empresa expositores, un total de 8.725 empreses participants, el 60% d'elles nacionals, i 23 països expositors. S'ha notat l'absència al saló d'algunes grans empreses, com Sacyr, Colonial o Realia.

El delegat especial de l'Estat al consorci de la Zona Franca de Barcelona, Manuel Royes, que organitza el saló, ha assenyalat que la crisi que pateix el sector immobiliari és un "ajust agut i no una malaltia crònica" i que el sector immobiliari "seguirà sent un pilar econòmic".

Barcelona Meeting Point celebrarà la seva tretzena edició del 3 al 8 de novembre de l'any 2009 i, molt probablement, São Paulo, acollirà el Brasil Meeting Point de l'any 2010.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.