Economia

Saló de l'Automòbil: del desastre al rècord

El Saló de l'Automòbil de Barcelona tindrà, en l'edició del 90è aniversari, la participació rècord de 53 marques, algunes de les quals són noves i d'altres fa "molt de temps" que no hi assistien. El president del comitè organitzador del saló, Enric Lacalle, ha agraït a Anfac, la patronal de l'automòbil, que finalment es pugui comptar amb la seva presència.

Segons Lacalle, les deduccions fiscals en funció de l'import aportat han facilitat la presència de marques i patrocinadors de l'esdeveniment. Es preveu que el saló d'aquest any, que se celebrarà a Barcelona entre el 9 i 17 de maig, rebi un milió de visitants. En aquest sentit, Lacalle ha destacat la importància de l'esdeveniment com a "dinamitzador de vendes".

Les 53 marques participants pertanyen a l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) i a l'Associació Nacional d'Importadors d'Automòbils, Camions, Autobusos i Motocicletes (Aniacam). Lacalle ha agraït "sincerament" a Anfac que hagi canviat d'opinió i s'hagi decidit a participar en la fira, ja que és "aquest tradicional company de viatge" qui atorga al saló la categoria de l'únic de l'Estat espanyol reconegut a nivell "internacional".

Malgrat tot, Lacalle no ha explicat el motiu d'aquest canvi d'opinió i ho atribuït a la tasca "de convenciment" que tant els polítics com l'organitzador del saló han fet en l'últim mes.  Amb motiu del 90è aniversari, el Congrés de Diputats va declarar l'edició d'enguany com "esdeveniment d'excepcional interès públic", i això ha facilitat la participació de les marques i l'obtenció de patrocinadors, ja que els permetrà beneficiar-se d'importants deduccions fiscals en funció de l'import aportat i la difusió publicitària de l'esdeveniment durant els dos anys següents.

Lacalle ha explicat que les marques podran desgravar fins al "90% de la quota de l'impost de societats".  Segons ha explicat el director comercial de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, la distribució en el recinte es farà d'acord amb la història de la marca, l'antiguitat i la concentració de les marques per grups. El preu del metre quadrat respecte al 2007 ha augmentat una mica més del 4%, fins a 65,5 euros.

Ara bé, Zapatero ha explicat que "a part",  s'ha de pagar el que cada marca decideixi construir sobre aquest espai. Lacalle ha dit que, en el moment difícil que travessa el sector per la caiguda progressiva de vendes, la fira serà com un gran revulsiu, ja que ajudarà a "potenciar les vendes", perquè atraurà fins a un milió de visitants, molts dels quals "s'animaran a comprar algun cotxe".

Lacalle s'ha mostrat confiat d'aconseguir un "rècord de públic" i ha garantit que els preus del saló el faran accessible a tothom. A més, s'ha fet coincidir aquesta edició amb la celebració del Gran Premi de Fórmula 1 que es corre al circuit de Catalunya. Segons Lacalle, la suma dels dos esdeveniments convertirà Barcelona en la "capital europea del motor". Zapatero ha explicat que el saló representa per a Barcelona un impacte econòmic aproximat de "80 o 90 milions d'euros", tenint en compte la quantitat de llocs de treball que genera, directes i indirectes, i la participació del públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.