La contra
La DO Terra Alta estrena imatge
El consell regulador de la denominació d'origen renova totalment la pàgina web i estrena perfil a la xarxa social de Facebook, amb un recull de campanyes publicitàries
La denominació d'origen (DO) del vi de la Terra Alta fa anys que lluita per fer-se un forat en el mercat del vi. I per això és necessari, a més de fer un bon vi, donar-se a conèixer entre els clients potencials. Ara el consell regulador de la DO Terra Alta acaba d'estrenar una pàgina web, molt més dinàmica i visual que l'anterior, i un perfil a la xarxa social de Facebook. Precisament, la primera publicació que la DO Terra Alta ha fet a la xarxa social és un recull de les campanyes publicitàries: des de la primera, que data de l'any 1984, amb una gran copa de vi i el lema Origen, color, aroma, sabor..., fins a l'última, que simula el vi en moviment i sense cap envàs i porta l'eslògan Vins fins amb cos i ànima. L'evolució que han fet les campanyes publicitàries també l'ha fet la producció del vi, i els Terra Alta ja no es caracteritzen únicament pel fet de ser uns vins potents. Es tracta d'una DO reconeguda a la dècada dels setanta, juntament amb altres denominacions d'origen, que tot i la importància i la qualitat dels vins negres cal buscar els seus orígens en els vins blancs. Així, l'escriptor Joan Perucho i el pintor Pablo Picasso sabien que els vins de la Terra Alta es distingien entre verges i brisats, obtinguts per la fermentació de raïm blanc sense trepitjar, tots dos vins blancs.
I el consell regulador de la DO Terra Alta està fent una aposta clara pels vins blancs. En aquest sentit, la DO promou la comercialització d'un vi elaborat exclusivament amb garnatxa blanca i que sortirà al mercat el 2011. La garnatxa blanca és una varietat que diferencia la DO Terra Alta de les denominacions de la resta del país, ja que concentra un 75% de les plantacions de tot l'Estat i un terç de la superfície mundial d'aquesta varietat. “Tenim un tret diferenciador i el volem explotar”, ha explicat el president de la DO Terra Alta, Jaume Descarrega. Actualment hi ha cellers que utilitzen la garnatxa blanca barrejada amb altres varietats i d'altres que elaboren vi només amb aquesta varietat, i d'aquí a uns mesos s'envasarà un vi de garnatxa blanca que tindrà un distintiu de qualitat i que es diferenciarà de la resta de vins que es comercialitzen sota el paraigua de la DO.
A més de l'origen i la tradició vitivinícola de la Terra Alta, des de la nova pàgina web, el consell regulador promociona el centre d'interpretació del vi i de l'oli de la Terra Alta, un espai de 200 metres quadrats distribuïts en quatre zones amb continguts dedicats a la singularitat del terrer, la cultura mediterrània i la interpretació sensorial del vi. També amb l'objectiu d'apropar-se als consumidors, es fomenta el coneixement de la DO Terra Alta a través de l'aula de tast, on s'imparteixen cursos accelerats i es fan degustacions comentades. Un servei per a grups de 5 a 20 persones que reforça l'oferta enoturística de la comarca.