Empreses

Aventia s'aboca a l'exterior obrint seu al Brasil i ultima la de Londres

La consultora tecnològica dissenya el nou pla estratègic basat en la internacionalització i l'especialització i preveu doblar la facturació en cinc anys. L'empresa fa una ampliació de capital per valor de tres milions

La firma amb seu a Barcelona crearà 100 llocs de treball a São Paulo en dos anys

Aventia, una de les firmes independents de serveis tecnològics més grans de l'Estat espanyol, obrirà una seu a São Paulo (Brasil) en les properes setmanes amb l'objectiu de potenciar el negoci als mercats internacionals. La firma catalana, amb seu a Barcelona i amb una plantilla de 400 professionals, ja treballa també amb la previsió d'obrir a mitjà termini una altra seu, a Londres.

El creixement en el mercat internacional és un dels pilars del nou pla estratègic 2011-2015 de la companyia juntament amb l'especialització, en què es vol potenciar, de forma destacada, els sectors de l'educació, de la salut i del turisme, bàsicament.

La firma, que té com a accionistes Josep Amores, Josep Oriol Sanz i Josep Grau-Soldevila, ha obert una ronda de finançament amb l'objectiu de fer una ampliació de capital per fer front al procés de creixement a l'estranger. “En principi, necessitarem tres milions d'euros, que es faran en tres etapes”, explica Josep Grau, un dels directors generals de la firma, que afegeix que “una part de l'ampliació ja està signada i l'altra part d'aquest nou capital es tancarà en els propers mesos”. Precisament, l'equip directiu valora el fet “d'aconseguir una ampliació de capital obert a tercers, de forma ràpida, en plena crisi”. A més, segons fonts de l'entitat, un cop aconseguit aquest nou finançament, “el procés d'expansió es farà amb més tranquil·litat, perquè ja no hi haurà el perill d'entrar en un possible risc de tensió en els balanços”, explica Josep Oriol Sanz, l'altre director general de la companyia referent en solucions de consultoria i serveis tecnològics.

La nova seu de São Paulo -ara existeixen les de Barcelona, Madrid i Lisboa- de moment començarà amb una plantilla de tres experts, però la previsió és que al cap d'un any “ja pugui tenir una facturació de mig milió d'euros”, afirma Josep Grau, que hi afegeix que “en dos anys hi haurà una plantilla d'unes 100 persones”.

La firma independent, que va tancar el darrer exercici amb 26 milions d'euros de facturació, ja estudia obrir pròximament una altra seu, a Londres. “Aquesta delegació encara és molt incipient, però després de la inauguració de la del Brasil accelerarem la delegació londinenca”, sentencia Josep Oriol Sanz.

Amb l'impuls del pilar internacional la previsió és que el 2014 hi hagi un terç de negoci procedent dels mercats forans; l'altre terç, de la potenciació de nous sectors, i el negoci més tradicional tancaria el cercle. En l'actualitat, Aventia, nascuda el 1996, té el 30% de la facturació en operacions a Catalunya, el 65% corresponen a Madrid i la seva àrea d'influència i el 5% s'imputa a la seu de la capital portuguesa.

Els accionistes de la firma asseguren que tenen el convenciment que un cop acabat el nou pla estratègic, al 2015, la facturació se situarà entorn dels 50 milions d'euros, gairebé el doble que l'assolida l'exercici passat.

Com que encara falten uns quants anys, i la crisi econòmica encara és forta, val més mirar la previsió de creixement a més curt termini. Així, els directius de la companyia catalana han fet els números per al present exercici i han previst que la facturació creixerà un 12% aquest any. Una part, encara que petita, ja es podrà imputar a la presència en el continent llatinoamericà.

Aventia va comprar el 55% de Doxa Consulting el 2009, una participació que estava en mans de Carles Vilarrubí, que ocupava la presidència de la consultora barcelonesa. Doxa, que compta amb clients com Abertis, Agbar, Endesa i altres, ara està sota el control d'Aventia tot i que manté la marca i l'estructura força independent.

Aventia té més de 150 clients actius. El 2010 es van dur a terme més de 600 projectes i serveis, bàsicament del sector de telecomunicacions, l'administració pública, les utilities o el sector financer.

De totes maneres, amb la definició del nou pla estratègic s'ha posat com a fita incrementar el valor i l'esforç dirigit al sector de l'educació, el de la salut i el del turisme.

Quatre adquisicions des del 2000

La consultora catalana Aventia en els quinze anys d'història ja té una llarga tradició d'adquisicions d'altres firmes del sector amb l'objectiu de créixer. Des del 2001, a part de Doxa, ha tancat altres compres. Primer va ser la catalana Loyal Systems; aquesta operació es va du a terme sense distorsionar gaire la grandària de la companyia catalana amb seu a Sant Just Desvern. Això va coincidir amb l'obertura d'una oficina d'Aventia a Madrid. Aleshores la facturació era de set milions d'euros. Un any després es va iniciar l'activitat en el sector de telecomunicacions, concretament treballant amb el grup Telefónica. El 2003 es va adquirir Worldnet Consulting i la firma ja va passar a facturar 9,5 milions. Dos anys després es va comprar Renacimiento Sistemas, fortament implantada a Madrid.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.