Economia

Alimentació

Innovar amb els embotits

Botifarres d'R+D

L'empresa càrnia Casa Noguera fa més de 150 anys que elabora llonganisses de diversos sabors

El grup envasa l'embotit en un elegant estoig per arribar als mercats estrangers

Concentra la seva producció a la Torre de Claramunt

La botifarra blancaamb pernil i la d'ou de diversos gustos, grans èxits de l'empresa

Botifarra blanca amb trossets de pernil serrà, botifarra negra amb pistatxos o bull blanc amb nous i trufa. Aquestes són algunes de les propostes llançades al mercat els últims anys per Casa Noguera, grup familiar de cinquena generació especialista en l'embotit. “Nosaltres som botifarrers i ens il·lusiona la nostra feina, per això anem innovant i reinventant el producte de forma constant”, explica Josep Aragonés, president d'una empresa fundada ja fa més de 150 anys.

A partir de les botifarres tradicionals –la blanca, la negra, el bull i la d'ou–, Casa Noguera va generant nous productes que s'adapten de forma contínua als gustos dels clients. “Hem aconseguit comercialitzar tot l'any la Serranita –botifarra blanca amb trossets de pernil– i la d'ou, però la resta de sabors quan surten al mercat ja sabem que tenen un període de vida més o menys llarg depenent del seu èxit entre els clients”, diu Aragonés, que malgrat tot també recorda que l'empresa fa rellançaments regulars de les carns que més acceptació han tingut.

Botifarra d'ou amb espinacs, ou amb bacó, i ou amb patata i ceba –“sembla una truita de patates”, diu Aragonés– són alguns dels èxits de l'empresa, juntament amb altres productes que no han triomfat en el seu desenvolupament, com ara la botifarra de pètals de rosa o, de comercialització efímera, el fuet de rocafort. “No és fàcil innovar i nosaltres li dediquem bastants recursos per poder presentar un producte diferent”, sosté el president del grup, que malgrat això es lamenta de l'escassa predisposició dels botiguers per tot allò que és diferent: “Els xarcuters haurien d'arriscar una mica més i transmetre als clients més il·lusió sobre els productes més innovadors”.

Amb aquesta estratègia, Casa Noguera ha posat al mercat en els últims anys el format Pecatum, que recull la seva botifarra en una elegant capsa negra com si de xocolata es tractés. “Es tracta d'una nova manera creativa de comercialitzar botifarra”, afirma Aragonés mentre explica que ja han tret setze sabors diferents d'aquest producte, que ha estat molt ben acollit pel món de la restauració: “Permet jugar amb l'embotit per fer làmines fines, canelons, dauets, etc.”.

Amb la línia Pecatum, Casa Noguera busca, a més, potenciar les seves exportacions. “És un envàs tancat i elegant que facilita la comercialització de l'embotit a l'estranger, on el consumidor no està habituat a la botifarra catalana”, assegura Aragonés. Encara que el català és el principal mercat del grup, també comercialitza els seus productes a Portugal, Alemanya, França i Suècia. “Assistim a fires i entrem en mercats estrangers a través de distribuïdors”, explica el president de l'empresa.

Seguint l'esperit de sorprendre constantment els clients, de cara a aquest Sant Valentí llançarà un paquet especial per a parelles enamorades: “Farem petits cors de les diverses especialitzats de botifarra, que completarem amb una selecció de delicadeses, com formatges o mojitos, per celebrar de manera especial un dia com aquest”, diu Aragonés.

Facturació

Amb una facturació d'1,8 milions d'euros, Casa Noguera concentra el 60% de les seves vendes a Catalunya, mentre que la resta de l'Estat espanyol representa el 20% i els mercats internacionals, l'altre 20%. Des del 2006, l'empresa té el seu centre de producció a la Torre de Claramunt (Anoia), on hi ha bona part dels 23 treballadors de l'empresa càrnia.

Finalment, i dintre del procés de diversificació, el grup acaba d'inaugurar la botiga Mary's Market, una superfície de productes exquisits dintre del complex Boulevard Rosa del passeig de Gràcia de Barcelona. “A banda dels nostres productes, oferim altres articles gastronòmics de qualitat i especialment seleccionats que, al nostre parer, enriqueixen l'oferta de Barcelona”, conclou el president de Casa Noguera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.