Economia

Tortosa

“El futur d'Expoebre anirà lligat als emprenedors”

L'alcalde afirma que la fira multisectorial ha de fer una aposta pel foment de les empreses petites i mitjanes

El rector de la URV talla la cinta a pocs mesos de la inauguració del campus

El rec­tor de la Uni­ver­si­tat Rovira i Vir­gili (URV), Fran­cesc Xavier Grau, va ser l'encar­re­gat d'inau­gu­rar ahir al ves­pre la sei­xanta-setena edició de la fira mul­ti­sec­to­rial Expo­e­bre, que inclou el sisè saló Ebre­am­bi­ent. El pavelló firal de Remo­lins serà l'esce­nari de la fira fins a l '1 de maig, en una edició que torna a estar afec­tada per la crisi. Així, final­ment, hi ha 257 expo­si­tors, un 5% menys que Fira de Tor­tosa ha atribuït al fet que algu­nes empre­ses del sec­tor de l'ali­men­tació han optat per par­ti­ci­par només en la fira ali­mentària Fes­tast. L'altra expli­cació és que hi ha alguns expo­si­tors que no poden per­me­tre's el preu d'un espai a l'inte­rior del recinte firal, ja que fa dos anys que les obres del nou cam­pus de la URV impe­dei­xen que les diver­ses bar­res i els nego­cis d'ali­men­tació puguen ins­tal·lar-se al parc de Remo­lins.

De fet, Grau va tallar la cinta d'Expo­e­bre 2011 perquè les obres del cam­pus estan a punt d'enlles­tir-se. En aquest sen­tit, l'alcalde de Tor­tosa, Fer­ran Bel, va remar­car que Expo­e­bre està estre­tint els vin­cles amb la URV, per la nova relació de veïnatge del cam­pus amb el pavelló firal. Però, sobre­tot, l'alcalde va voler des­ta­car que la Uni­ver­si­tat està par­ti­ci­pant acti­va­ment en el saló Ebre­am­bi­ent i en les Jor­na­des d'Empre­ne­do­ria, que enguany té en el Racó de l'Empre­ne­dor una nove­tat impor­tant. “El futur d'Expo­e­bre ha d'anar lli­gat ínti­ma­ment als empre­ne­dors”, va sen­ten­ciar Bel. “Els empre­ne­dors actu­als són els empre­sa­ris del futur”, va afe­gir-hi l'alcalde just abans de recor­dar que ara la majo­ria dels nous empre­sa­ris tenen una sòlida for­mació uni­ver­sitària. Bel també va recor­dar que les peti­tes i mit­ja­nes empre­ses gene­ren el 80% de l'ocu­pació a Cata­lu­nya, i que han de con­ti­nuar tenint el suport de les admi­nis­tra­ci­ons.

En aquest sen­tit, la pri­mera jor­nada d'Expo­e­bre va cedir tot el pro­ta­go­nisme a les acti­vi­tats del saló Ebre­am­bi­ent i de les II Jor­na­des d'Empre­ne­do­ria de les Ter­res de l'Ebre. Durant tot el matí, es va fer una jor­nada tècnica sobre l'eficiència energètica en l'enllu­me­nat públic, des­ti­nada sobre­tot a regi­dors i tècnics muni­ci­pals. De fet, els assis­tents a la jor­nada també van visi­tar el mateix saló Ebre­am­bi­ent, que enguany s'ha vol­gut cen­trar en una expo­sició d'empre­ses d'equi­pa­ment urbà sos­te­ni­ble, algu­nes de les quals són del ter­ri­tori. En aquesta línia, avui està pre­vist que s'emeti el vere­dicte de la segona edició dels pre­mis Ebre­am­bi­ent a la sos­te­ni­bi­li­tat, una ini­ci­a­tiva en què les matei­xes empre­ses del saló han tin­gut un paper des­ta­cat.

LA XIFRA

10.640
metres quadrats
és la superfície ocupada per la fira Expoebre al pavelló de Remolins, amb 257 expositors.

Imaginar-se Tortosa sense la fira

GUSTAU MORENO

“Algú hauria pogut imaginar-se que enguany no haguéssim fet Expoebre a Tortosa, a causa de la crisi?”. Això és el que va preguntar en veu alta el regidor de Promoció Econòmica, Ricard Forés, per començar el seu discurs durant la inauguració de la fira. Forés va repassar les dificultats i noves oportunitats que ha passat Expoebre durant els últims anys: per la crisi, el trasllat al pavelló de Remolins i la redefinició del model multisectorial, amb una clara aposta pel saló Ebreambient, el sector de l'automoció, els nous emprenedors i l'artesania. Forés va remarcar que Expoebre continua sent la fira més gran i la que genera més volum de negoci a l'Ebre, així com un veritable pol de dinamització de l'economia i de la vida de la ciutat, tant durant els dies de la fira com en les setmanes prèvies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.