Comerç
El comerç urbà estrena web
Una empresa de Mataró crea una plana web on el petit comerç posa les seves ofertes i campanyes de descomptes
Ara estan a 10 ciutats, entre elles Mataró, Granollers i Barcelona, però treballen per expandir-se
Comprar a les botigues de barri, però a través d'internet és cada vegada més a prop. Una empresa de Mataró, InSitu, creada per tres joves socis que provenen de les noves tecnologies, el màrqueting i la comunicació, Júlia Martín, Xavi Coma i Míriam Noguera, s'han inventat La Rue Privée (http://www.larueprivee.com), un projecte a internet que busca dinamitzar el petit comerç català i fidelitzar els clients amb descomptes que oscil·len entre el 40% i el 80%. El lloc web fa més de mig any que funciona i ja és present a deu ciutats catalanes (Mataró, Granollers, Barcelona, Girona, Mollet del Vallès, Sant Cugat del Vallès, Vic, Vilassar de Mar, Manresa i Badalona), però la intenció és acabar-se d'obrir al país durant aquest any i fer el salt a l'Estat espanyol ja l'any que ve. De moment, realitzen campanyes d'ofertes i descomptes d'una cinquantena de botigues, però en tenen més d'una vintena esperant, que incorporaran pròximament. “Hem volgut replicar el sistema a altres ciutats a banda de Mataró, d'on va sorgir la idea, i el cert és que tenim una oferta prou variada a la nostra web”, explica Júlia Martín, que és una de les fundadores del projecte. “Vam detectar que hi havia una necessitat creixent entre els petits botiguers de ciutat de tenir presència a la xarxa, com ja tenen les grans marques i els grans distribuïdors i operadors”, relata Martín, “i vam pensar en un model híbrid de comerç electrònic que combinés el fet presencial amb el virtual”. El fet que els productes que s'hi comprin provinguin de detallistes coneguts per la població de la ciutat o del barri dóna un afegit de garantia al servei.
A La Rue Privée, el client tria el seu producte d'entre una sèrie de categories diferents (moda, calçat, joieria, complements, electrodomèstics...), independentment de la botiga que es tracti i estigui on estigui físicament l'establiment. Amb tot, se li ofereix la possibilitat de passar a recollir la seva compra per la botiga de manera que es pugui estalviar les despeses d'enviament, que són 8 euros, a través del sistema Click&Go, que ja està activat a les ciutats de Mataró, Granollers, Barcelona, Manresa i Vilassar de Mar.
Fer el gran salt
Així, la intenció d'InSitu és expandir La Rue Privée a tots els grans nuclis de població catalans i on hi ha una arrelada tradició comercial, com podrien ser les ciutats de Reus, Sitges i Platja d'Aro. De cara al 2012, l'objectiu serà l'Estat espanyol, però, per fer el salt, l'empresa necessita d'un finançament que actualment estan negociant amb una entitat financera catalana. “Necessitarem 200.000 euros per poder anar fora de Catalunya i ens plantegem anar a Madrid, el País Basc, Andalusia i la zona de Llevant”, deia Martín. La inversió inicial del projecte va ser de més de 50.000 euros.
Amb el servei que ofereix InSitu a través de La Rue Privée, s'ofereixen al comprador productes rebaixats i la possibilitat de passar a recollir-los a peu de carrer i, al comerciant, el disseny i la gestió del seu aparador a internet, així com de les accions de màrqueting que es derivin de la promoció.