Economia

L'empresariat gironí busca nous mercats

Més de 130 companyies obtenen assessorament personalitzat per exportar, en una jornada a Girona

Obrir noves opor­tu­ni­tats de negoci al món. Aquest és l'objec­tiu dels 130 empre­sa­ris giro­nins que van par­ti­ci­par ahir en la Tro­bada de Cen­tres de Pro­moció de Nego­cis, impul­sada per ACC1Ó, l'agència de la Gene­ra­li­tat que dóna ser­vei a les empre­ses en pro­ces­sos d'inter­na­ci­o­na­lit­zació i inno­vació. En la jor­nada, que es va fer al parc científic i tec­nològic de Girona, divuit direc­tors d'ofi­ci­nes d'ACC1Ó d'arreu del món van asses­so­rar empre­ses del ter­ri­tori que tenen intenció de començar a expor­tar o que ja s'han inter­na­ci­o­na­lit­zat però volen obrir mer­cat en altres països.

En con­cret, hi havia els direc­tors a Pequín, Buda­pest, Casa­blanca, Copen­ha­guen, Johan­nes­burg, Istan­bul, Lis­boa, Milà, Mèxic, Mos­cou, Nova York, Praga, San­ti­ago de Xile, São Paulo, Sili­con Valley, Stutt­gart, Tòquio i Was­hing­ton. A part de les entre­vis­tes –se'n van fer més de 350 ja que alguns empre­sa­ris en van con­cer­tar amb més d'un direc­tor– també es van ofe­rir tallers per sec­tors i mer­cats deter­mi­nats: com ara implan­tar-se a Mèxic o a Sili­con Valley i opor­tu­ni­tats per a les empre­ses de noves tec­no­lo­gies i electrònica o agro­a­li­mentàries.

Pel que fa a aquest sec­tor agro­a­li­men­tari, que té un pes impor­tant a la demar­cació, Sergi Bar­bens, de l'Obser­va­tori de Pros­pec­tiva de Mer­cats Exte­ri­ors, sosté que el crei­xe­ment de la classe mit­jana als països emer­gents, jun­ta­ment amb un canvi en els hàbits de con­sum, genera noves opor­tu­ni­tats de negoci per a l'empre­sa­riat català. No només per expor­tar ali­ments sinó també maquinària i tec­no­lo­gia de pro­ducció i envàs. Va par­lar de Bra­sil, Argen­tina, Xile, Mèxic, Perú, Xina, Viet­nam, Índia o Corea del Sud. Però també de països de “l'Europa emer­gent” com Polònia, Eslovàquia, Rússia o Ucraïna. En un altre sen­tit, eco­no­mies pun­te­res com Ale­ma­nya, Estats Units o Austràlia són deman­dants de pro­duc­tes de qua­li­tat, gur­met o dietètics. L'oli d'oliva, vins i caves tenen, en aquest sen­tit, grans pos­si­bi­li­tats.

LA XIFRA

350
entrevistes
es van concertar ahir entre empresaris gironins i directors d'ACC1Ó d'oficines de divuit països.

El celler La Vinyeta, un exemple d'exportació

El celler La Vinyeta de Mollet de Peralada ha convertit l'exportació no en una necessitat sinó “en una voluntat de ser”, segons el seu propietari, Josep Serra. Sortir a l'exterior ho considera una oportunitat per diversificar el seu mercat, tenir menys riscos i apujar el llistó de qualitat dels productes. Amb aquesta mentalitat, fa un any, l'empresa va decidir anar més enllà del mercat local i el seu vi ja es pot trobar a set països europeus –Alemanya, Bèlgica, Anglaterra, Holanda, Suècia, Suïssa i França–. I ahir va participar en la jornada per començar a introduir-se als països escandinaus, els Estats Units, Canadà i Mèxic. L'any passat van assolir una producció de 100.000 ampolles i un 15% de les vendes corresponien a l'exportació. Aquest percentatge es preveu incrementar els propers anys. Per adaptar-se a les necessitats de cada país, el celler està a punt de posar en marxa una petita planta de microvinificació. És una instal·lació que permet elaborar petits volums de vi de vinyes de diferents varietats i parcel·les. Així es podran fer cupatges i barreges, personalitzant fins al darrer nivell els productes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.