Empreses

Línea Hogar Deco s'aprofita de la crisi per créixer un 22%

Ha estrenat a l'Arboç una fàbrica de 6.500 m² i espera tancar l'any facturant nou milions d'euros, més de la meitat derivats de l'exportació

Pensar que en temps de crisi a les llars es talla qualsevol despesa que no sigui essencial per sobreviure no sembla, en principi, una idea absurda. Doncs ho és. Almenys així ho demostren els números de Línea Hogar Deco, una empresa dedicada al disseny, la fabricació i la comercialització d'articles que no busquen altra cosa que procurar canvis d'imatge a les cases.

El negoci va tant com una seda que durant el primer semestre de l'any 2011 el volum de feina ha crescut un 22% i les necessitats d'espai han portat l'empresa a invertir 4.700.000 euros per estrenar a l'Arboç una planta de 6.500 metres quadrats.

El gerent de la companyia és Eliseu Aulló, un home que no té inconvenient a admetre que no ha tingut mai “vocació d'empresari” i a apuntar que “el negoci va començar l'any 1982 una mica de broma”. Una broma que ha acabat generant una facturació de 7,5 milions d'euros l'any i que dóna feina a més de trenta persones.

AVORRITS DE LA VIDA.

Aulló té la seva teoria per explicar com és possible que, en temps de penúries, el consumidor continuï obrint el moneder per comprar papers decoratius per a vidres i superfícies, estovalles de plàstic d'estampacions cridaneres, làmines decoratives per crear ambients, vinils decoratius, cortines de bany i altres productes (tèxtils o plàstics) que configuren el seu catàleg. El gerent creu que “com que la gent no té tants diners per anar de vacances, per sortir a sopar sovint o per canviar el cotxe, almenys no vol passar les hores en un entorn avorrit i, per tant, dóna més color a les parets de casa i a l'espai on viu”.

Línea Hogar ha sabut captar aquesta inquietud de canvi del consumidor (cada vegada més allunyat d'aquell altre tipus de client que un dia comprava un moble per al menjador i l'acabava deixant d'herència als fills) i ofereix una gamma d'articles que van dels 5 als 18 euros.

De fet, malgrat que el gerent admet que “et pots trobar gent de 80 anys amb criteris de modernitat”, l'empresa ha comprovat que el seu públic potencial es mou en la franja que va dels 25 als 45 anys.

No es pot negar que la sintonia comprador-venedor és òptima ja que, diu Aulló, “des de l'any 2008 no hem parat de créixer” i el 22% d'augment que ha experimentat el negoci durant el primer semestre d'aquest any ha sorprès fins i tot la mateixa empresa, que afirma que mai abans havien crescut a aquest ritme.

De la mateixa manera que no va prémer el fre quan va arribar l'hora de deixar la feina de comercial, capitalitzar l'atur i dedicar-se completament al projecte Línea Hogar (projecte al qual al cap de poc s'afegiria la seva dona), Eliseu Aulló, que afirma que “si et planteges els obstacles que t'aniran sortint ni et planteges embarcar-t'hi”, es nega ara a posar límits al negoci i preveu tancar l'any amb nou milions de facturació i que el 60% derivi de l'exportació. En aquest sentit, el mercat exterior és la llenya que alimenta la locomotora de Línea Hogar ja que les previsions són que a finals del 2014 la facturació sigui de tretze milions d'euros i que el 75% derivi de l'exportació.

Per fer-ho possible l'empresa té una cartera de clients potent (Leroy Merlin, Aki, Bauhaus, El Corte Inglés, Cofac...) i, malgrat que té presència en 30 països, on treu ple rendiment de la seva activitat és allà on té mà directa sobre la distribució. Això passa, a part de l'Estat espanyol, a Portugal, França, Alemanya i Itàlia, països on ha aconseguit implantar una estructura i estalviar-se la dependència dels intermediaris. El benefici és doble ja que els guanys creixen i es té una relació més directa amb el públic final (a còpia d'aconseguir un millor posicionament dels productes en els prestatges dels establiments). Amb tot això, Aulló encara busca la vocació d'empresari.

Trasllat a comarques

Línea Hogar Deco va començar la seva activitat en un local de Gavà que no tenia més de 36 m². Les necessitats d'espai han estat una constant des de llavors ja que la segona ubicació, a Castelldefels, aviat va quedar petita i també la tercera i la quarta. Ara a l'Arboç l'empresa té metres però “costa més trobar personal qualificat al Baix Penedès que al Baix Llobregat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.