Llet Nostra augmenta prop d'un 5% la facturació
El gros de les vendes del 2011 corresponen a la llet en bric, que ha crescut un 5,35%
Es comença a notar l'entrada progressiva de la marca en el mercat del fred i ara ja té quinze referències
Els grup Llet Nostra ha tancat el 2011 amb una facturació de 21,8 d'euros, un 4,85% més que el 2010. El gros de les vendes correspon a la llet en bric, que ha crescut un 5,35%. Mentre que la novetat és que comença a notar-se l'entrada progressiva que la marca està fent des de l'estiu passat al mercat del fred, amb quinze referències de postres i iogurts, que ha suposat un 1,85% de la facturació (1,3 milions d'euros), durant el segon semestre de l'any. Un 1,85% d'aquesta facturació l'han aportat les vendes, durant el segon semestre de l'any, de la nova gamma de productes que la marca va treure l'estiu passat al mercat.
En total, Llet Nostra ha comercialitzat 32,7 milions de litres de llet procedent de granges implicades en el projecte, un 7,50% més que el 2010. En xifres absolutes, això suposa un increment d'uns 2 milions de litres. El 90,8% de la llet que s'ha recollit, envasat i comercialitzat ha estat en format bric. La resta correspon a la llet en ampolla, el batut de xocolata i, per primer cop, la llet que es fa servir per elaborar els nous postres i iogurts de la marca.
L'objectiu de la marca “és créixer tant en facturació com en segments de mercat tant en llet com en els seus derivats”, per tal d'ampliar els eixos d'expansió empresarial. Un cop consolidat el creixement en llet, a partir d'ara, el creixement es decantarà cada cop més pels nous segments de negoci alineats amb les noves tendències de consum donant així més opcions a la sortida de llet de les explotacions. “La confiança dels consumidors en la marca, en la qualitat del producte i en un projecte implicat en la vertebració socio-econòmica del territori, afegida a la diversificació del negoci, ha aconseguit contrarestar la contracció del consum de llet envasada que continua caient”, van dir des de Llet Nostra.
Les dades del 2011 confirmen que, malgrat les dificultats de l'entorn, la marca s'ha esforçat per no parar a créixer i, així, continuar donant resposta a un projecte conjunt dels ramaders catalans nascut el 2003. Aglutina el 30% del sector i el 24% de la llet que produeix a Catalunya. “Llet Nostra és l'única llet nascuda i enfocada exclusivament al mercat català”, diuen. La formen Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Cadí, Lletera de Mollerussa i comarca agropecuària de Vallfogona del Ripollès i Grup Lleter de Banyoles.