turisme
S'inicia “la més important acció promocional de Girona i la Costa Brava”
El president de la Diputació de Girona destaca la força del congrés mundial de blocaires de viatges, que comença demà a la demarcació
Jaume Torramadé, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, no es va mossegar la llengua, ahir al vespre, en considerar que el primer congrés mundial de blocaires de viatges a l'Estat Espanyol, el TBEX Europa Costa Brava, és “possiblement la més important acció promocional de Girona i la Costa Brava”que s'hagi fet mai. Torramadé va destacar l'aposta per la innovació en l'estratègia de promoció via internet que fa el patronat que ell presideix, i va recordar que gràcies a aquest ús de les xarxes socials el patronat s'havia col·locat en una situació pionera a Catalunya. Aquesta tasca pionera de promoció també va ser emfatitzada per Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme, qui va explicar que aquest canvi de tendència en promoció havia superat la més tradicional. Espasa també va insistir que Catalunya és una de les millors destinacions turístiques mundials, cosa que va ser reafirmada per Rick Calvert, soci propietari de BlogWorld&New Media Expo, empresa nord-americana encarregada de l'organització de TBEX, Travel Blog Exchange. Calvert va elogiar diversos aspectes del territori català i gironí, entre els quals, la gastronomia i la cultura.
Marta Madrenas, tinenta d'alcalde de l'Ajuntament de Girona, que també va ser present en l'acte, va defensar una ciutat, Girona, que ella considera “amable, amigable i oberta” i, en aquest sentit, va animar a tots els ciutadans que tractin bé els blocaires, si bé, sense fer res especial, només mostrant aquestes característiques de la ciutat.
Els primers dels 350 blocaires internacionals que participen en el congrés i que ja han arribat a Girona podran participar, avui mateix, d'una sortida inicial al Museu Dalí i una visita al celler Empordàlia. En acabat, i al vespre, hi haurà la recepció de benvinguda al castell de Sant Gregori, amb un sopar oficial que consistirà en un còctel a peu dret ofert pel restaurant Celler de Can Roca. També hi haurà una actuació d'havaneres i una demostració castellera dels Marrecs de Salt.
L'acte promocional i de comunicació inclourà des de conferències especialitzades i d'intercanvi d'experiències a l'Auditori fins a múltiples activitats que inclouen sortides temàtiques, visites guiades a Girona i excursions. Es calcula que es generaran 80 milions d'impressions a les xarxes socials.