Empreses

Sabates de luxe i a mida

Serena Ortiz, una jove dissenyadora, ha creat una línia de calçat exclusiu i artesanal

Actualment les vendes de productes de luxe es fan sobretot a clientes russes

Serena Ortiz, cre­a­dora, jun­ta­ment amb la seva mare i la seva ger­mana, de la firma de calçat exclu­siu Serena Whi­te­ha­ven, va estu­diar dret i més tard va tre­ba­llar en el món fis­cal. Però des de petita, explica, l'havia entu­si­as­mat el món del dis­seny de moda i, en con­cret, el de les saba­tes: “Quan era petita, em vaig posar malalta i la mare em va pre­gun­tar què volia. Jo només vaig dema­nar anar a com­prar unes saba­tes.” Aquell parell de saba­te­tes ha que­dat immor­ta­lit­zat en plata per recor­dar aquesta anècdota que final­ment ha estat profètica.

Així va començar, ara fa prop d'un any, un negoci que, segons explica Serena, es dife­ren­cia de la resta pel fet d'ofe­rir un pro­ducte exclu­siu, per­so­na­lit­zat i fet de manera total­ment arte­sa­nal. “Hem hagut de conèixer molt bé el sec­tor, ens hem infor­mat i envol­tat de gent que hi entén.”

La soci­e­tat es va cons­ti­tuir el desem­bre del 2011. Després de dedi­car-se uns mesos a ela­bo­rar un uni­vers cre­a­tiu i a fer esbos­sos, Serena final­ment va loca­lit­zar el lloc per poder crear les saba­tes de manera exclu­siva. La pro­ducció es du a terme en una fàbrica a la població d'Elda, a Ala­cant, en la qual es creen les saba­tes esco­lli­des per les cli­en­tes. “Si cal obrim la fàbrica només per a un sol parell de saba­tes”, explica la dis­se­nya­dora. De manera paral·lela al procés arte­sa­nal, s'ha optat per les noves tec­no­lo­gies i s'ha creat una eina informàtica, que aviat estarà dis­po­ni­ble en línia, des de la qual la cli­enta pot dis­se­nyar i visu­a­lit­zar les saba­tes tal com les vol. Prèvia­ment, però, pot haver visi­tat l'exqui­sida sala d'expo­si­ci­ons (show­room) de la firma situ­ada al pas­seig de Gràcia, on serà atesa de manera per­so­na­lit­zada i on podrà pro­var alguns dels pro­duc­tes de la casa.

Aquest tipus de venda és, segons Serena, un altre com­ple­ment del pro­ducte: “La cli­enta vol sen­tir-se mimada. Ja que inver­teix diners en un pro­ducte, vol ser atesa en un ambi­ent de como­di­tat.” D'altra banda, les saba­tes s'expo­sen ja en vitri­nes en alguns hotels com ara La Flo­rida i han estat pre­sents en cites impor­tants, com ara la que va tenir lloc recent­ment a Casa Fus­ter, on van des­fi­lar amb Escada. El boca ore­lla ha fun­ci­o­nat i han començat a tenir les pri­me­res cli­en­tes, la majo­ria de les quals, tal com ja pre­ve­ien les res­pon­sa­bles del negoci, són estran­ge­res, en con­cret de Rússia, país d'on, segons Serena, prové gran part de la cli­en­tela que con­su­meix actu­al­ment pro­duc­tes de luxe. Dues revis­tes escri­tes única­ment en aquesta llen­gua ja els han dedi­cat repor­tat­ges i ja han tan­cat ven­des a boti­gues de Rússia, i una altra al Kazakhs­tan. També han tan­cat un acord per estar en una sala d'expo­si­ci­ons per­ma­nent a Milà i, òbvi­a­ment, par­ti­ci­pa­ran en la fira de Milà, con­si­de­rada el fòrum uni­ver­sal de la venda de calçat.

A Serena no l'espanta la crisi perquè creu que és un moment per a l'opor­tu­ni­tat. Asse­gura que el més impor­tant és dife­ren­ciar-se de la com­petència poten­ci­ant pre­ci­sa­ment els aca­bats i la qua­li­tat del pro­ducte. El futur el veu seguint la seva línia de saba­tes, tre­ba­llant en les dife­rents tem­po­ra­des –ara està dis­se­nyant les botes per a la tem­po­rada d'hivern–, tot i que no des­carta obrir-se a altres àrees com ara la de les bos­ses de mà o altres com­ple­ments de moda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.