Empreses

Cal Tuset preveu portar magdalenes al Marroc i Portugal

L'empresa de Castellfollit de la Roca té actualment quatre botigues pròpies i dues franquícies, i aquest any preveu obrir-ne dues més a la Costa Brava

L'empresa té una producció d'unes 8.000 magdalenes a la setmana

Cal Tuset és una xarxa d'esta­bli­ments espe­ci­a­lit­zats en l'ela­bo­ració de mag­da­le­nes amb seu a Cas­tell­fo­llit de la Roca, que després de créixer en esta­bli­ments pro­pis i fran­qui­ci­ats per tot Cata­lu­nya ara vol pro­var sort en l'expor­tació. Aquest any pre­veu entrar al Mar­roc i Por­tu­gal i estu­dia la pro­posta d'un dis­tribuïdor per fer entrar el seu pro­ducte als Estats Units i als Països Bai­xos.

L'empresa va començar la seva acti­vi­tat com a for­ners al cèntric car­rer de Bada­lona el 1989. Sis anys més tard, van deci­dir bus­car un lloc més tran­quil per viure i tre­ba­llar i es van tras­lla­dar a Cas­tell­fo­llit de la Roca, on també van començar a fer de fle­quers.

A les comar­ques giro­ni­nes van començar fabri­cant les típiques mag­da­le­nes rodo­nes, però “no resul­ta­ven atrac­ti­ves per als nos­tres cli­ents”. Jordi Tuset i Pepi Flo­res ambi­ci­o­na­ven con­ver­tir les mag­da­le­nes en un men­jar espe­cial i que vingués de gust a qual­se­vol hora. És per això que van optar per fer-les “ben gros­ses, quasi gegan­ti­nes, i amb qua­tre pun­tes”. A poc a poc, tal i com expli­quen Pepi Flo­res i el seu fill, Ruben Tuset, els matei­xos habi­tants de Cas­tell­fo­llit “ens recla­ma­ven que les farcíssim de xoco­lata i de poma”. Així que van fer cas a la cli­en­tela i, el dia d'avui, ja en dis­po­sen de 24 vari­e­tats. A més de la natu­ral, també tenen mag­da­le­nes de poma, crema de xoco­lata blanca, xoco­lata amb crema, mel­me­lada d'ara­nyons, xoco­lata amb mel­me­lada de maduixa, nous amb crema, cacau amb xoco­lata, amet­lles, pan­ses, torró, mel­me­lada de maduixa, entre d'altres. “Les nos­tres mag­da­le­nes son cone­gu­des també com les del bebè. El 1999 nai­xia la nos­tra filla Gemma i vam deci­dir que, més que venir amb un pa sota el braç, vin­dria amb una mag­da­lena”, va expli­car Flo­res. Amb un bar­ret de cuina i una expressió d'innocència, la imatge de la Gemma fa tretze anys que forma part de l'ana­grama de l'empresa i “ens ha aju­dat a trans­me­tre els valors del nos­tre pro­ducte”.

Actu­al­ment Cal Tuset dis­posa d'una xarxa d'esta­bli­ments pro­pis a Cas­tell­fo­llit de la Roca, Girona i dos a Cas­tell­de­fels. També han posat el nom a dues franquícies, una a Ter­rassa i l'altra a Vic, que són els dar­rers esta­bli­ments que s'han obert al públic amb l'ana­grama de Cal Tuset i, “en home­natge a les dues ciu­tats”, Tuset han creat les mag­da­le­nes ter­ras­senca i viga­tana, que només es poden adqui­rir a Ter­rassa i a Vic. “La ter­ras­senca porta plàtan i una neula pin­tada de xoco­lata imi­tant les xeme­ne­ies d'aquesta ciu­tat, i la viga­tana és de crema cre­mada i un toc de fuet per raons òbvies”, va expli­car Flo­res. Aquest any, la família Tuset pre­veu inau­gu­rar dues franquícies més –pro­ba­ble­ment seran dos cor­ners en alguna població de la Costa Brava– i, a més, ja s'ha com­promès –i ja hi està pen­sant– a ela­bo­rar una mag­da­lena espe­cial que porti el nom de Girona.

Les mag­da­le­nes es venen per uni­tats o en capses de sis i “s'ela­bora tot amb pro­duc­tes natu­rals i de pro­xi­mi­tat”. Actu­al­ment tenen una pro­ducció d'unes 8.000 mag­da­le­nes a la set­mana, “a l'estiu el con­sum de mag­da­le­nes és més ele­vat que a l'hivern”. D'aquesta pro­ducció, el 90 per cent es ven a les boti­gues que por­ten la marca Tuset i el 10 per cent res­tant, en boti­gues espe­ci­a­lit­za­des. El cli­ent de Tuset és molt fidel “i repe­teix”. A més, té cli­ents de tot Cata­lu­nya i d'Andorra que es des­pla­cen expres­sa­ment per com­prar les mag­da­le­nes. “Tenim també molts cli­ents fran­ce­sos, angle­sos i holan­de­sos que a l'estiu pas­sen uns dies al càmping i quan mar­xen al seu país sem­pre se n'empor­ten unes quan­tes capses”, van comen­tar la família Tuset.

L'empresa té catorze tre­ba­lla­dors, set dels quals són a Cas­tell­fo­llit de la Roca –tota la pro­ducció surt de l'obra­dor de Cas­tell­fo­llit– i la resta repar­tits a les boti­gues pròpies. La fac­tu­ració de l'empresa és 500.000 i aquest any pre­ve­uen créixer “gràcies a les boti­gues que obri­rem”.

Cal Tuset no només venen mag­da­le­nes, sinó que con­ti­nuen amb el forn de pa “que és per on vam començar” i a les boti­gues també hi tenen cafe­te­ria. “Les boti­gues Cal Tuset no són només un forn o una cafe­te­ria. Anem més enllà i pro­po­sem un espai on els cli­ents se sen­tin còmodes i puguin pas­sar una estona gau­dint de les mag­da­le­nes, acom­pa­nya­des d'una bona tassa de xoco­lata o cafè”, van dir. Les mag­da­le­nes no són les úniques pro­ta­go­nis­tes d'aquests espais, que com­par­tei­xen amb una quan­ti­tat reduïda i selecta de pro­duc­tes salats.

Can Tuset és una xarxa d'establiment especialitzats en l'elaboració de magdalenes “quasi gegantines”. Actualment disposa de 24 varietats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.