Giromax vol créixer el 15% el 2013 gràcies als mercats rus i asiàtic
organització. Els germans Gironès reestructuren el grup d'arts gràfiques, joguets i col·leccionables creant Gironès Industrial i Giromax Internacional
Els germans Jordi i Josep Gironès han decidit reestructurar el conglomerat d'empreses relacionades amb el sector de les arts gràfiques i dels col·leccionables infantils amb la creació aquest 2013 de les companyies Giromax Internacional SAU i Gironès Industrial SA, amb l'objectiu d'“ordenar el seu funcionament i ser més competitius”, explica Josep Gironès.
Des que es van fer càrrec de l'empresa familiar Gráficas Gironès (1953) a Barberà del Vallès, els dos germans van apostar per diversificar el negoci amb la compra d'Ensobrados Martorell i la creació de DBolsas, companyia dedicada al packaging i la comercialització de bosses per a grans botigues i altres empreses.
Aquest afany de créixer i de superació fruit de l'adquisició de negocis també es va traduir fa una dècada en la posada en funcionament de l'empresa E-max, fins a aquest any dependent d'Ensobrados Martorell, que l'any 1994 va treure la seva primera col·lecció de cromos, de l'equip de futbol del Deportivo de la Corunya, i es va anar dedicant a l'edició primer de cromos, i després de tags, trading cards fins arribar a superar la trentena de productes relacionats amb el sector infantil.
El creixement en l'adquisició de llicències de marques com Disney, Inazuma Eleven. Los Protegidos, The Dog, o Trash Pack, entre altres, va tenir el punt culminant a mitjan 2012 en aconseguir comercialitzar en exclusiva al mercat internacional cromos, craps i trading cards del popular videojoc Angry Birds, gràcies a l'acord a què van arribar amb l'empresa creadora de Finlàndia, Rovio Mobile. El creixement des d'aleshores ha estat meteòric i l'empresa ha passat de tenir presència a 10 països europeu a exportar a uns 70 d'arreu del món, els últims, l'Índia i Sud-àfrica. Actualment les exportacions representen el 75% de les vendes.
I com que les perspectives per al 2013 són de seguir creixent un 15% la facturació gràcies a la compra de llicències internacionals, la creació de nous productes i l'ampliació de la quota de mercat i de target amb l'entrada al mercat rus i l'asiàtic, el grup va decidir desvincular E-max de la part industrial del grup per crear una nova empresa que es dediqui exclusivament a la part editorial de creació de productes, adquisició de llicències i comercialització en el sector dels col·leccionables i dels joguets. D'aquesta manera neix Giromax, amb les perspectives de “diferenciar-se de la competència de grans multinacionals” com podria ser Panini, oferint “innovació des d'una empresa familiar. Com a principal novetat per al 2013 aporta una joguina pròpia, els Clay Buddies o ninos de plastilina, associats a les llicències amb les quals han arribat a acords i que inclouen, a banda de les anomenades anteriorment, els Moshi Monsters, la Peppa Pig o Doramon, explica la nova directora general, Anna Sanfeliu. S'ha aprofitat la reestructuració per fer un canvi de nom perquè com a E-max “hi havia altres empreses funcionant a l'estranger” i també estrenaran web (www.giromaxint.com).
Agents Comercials.
Giromax tancarà el 2012 amb 9 milions de facturació 2011 i la previsió pel 2013 és arribar a facturar un mínim de 12,5 milions, tot i que és un sector molt variable i si un producte té èxit els guanys es poden multiplicar per cinc o per deu. L'any 2011 tot el grup empresarial va tancar amb un increment de vendes d'un 20% respecte al 2010 i una facturació de 20 milions.
Tots els beneficis de les empreses es deixen en reserva o es reinverteix en producte i maquinària a la seu de 10.000 m² que tenen al polígon Santiga de Barberà del Vallès, que compta amb un magatzem de 3.500 m² i una plantilla global d'uns 128 treballadors, dels quals uns 28 corresponen a Giromax. En els darrers temps han hagut de fer una inversió important per la compra de negocis i per ajuntar les empreses.
Una de les premisses que segueix l'empresa és créixer amb producte fabricat a l'Estat i no a la Xina, ja que els permet comprar en quantitats més petites i anar augmentant si hi ha demanda. Als països europeus serveixen comandes en quatre o cinc dies i poden competir d'aquesta manera en rapidesa i capacitat de reacció. Gironès admet que a vegades això els obliga a comprar als proveïdors més cars, però creu que el servei que ofereixen “també té un valor” que agraeixen els clients. La producció pròpia representa el 90% de la seva distribució mundial.
Inici i final de producte
La reestructuració per unir tota la part industrial (arts gràfiques, ensobrats i packaging) del grup sota el paraigua de Gironès Industrial SA vol incidir en la millora de la qualitat, el control de la producció i l'ajustament de preus. Gironès explica que els ha permès posicionar-se a nivell europeu com una de les empreses més fortes que pot donar el producte acabat totalment, és a dir que poden imprimir, barrejar cromos i ensobrar en totes les qualitats, i fer-ho sense sortir del mateix edifici. Els clients tindran la tranquil·litat i garantia que el producte no dóna voltes per altres magatzems, afegeix.
Giromax vol créixer el 15% el 2013 gràcies als mercats rus i asiàtic