Slang fabrica les bosses a la Xina i ara s'obre al mercat asiàtic
El grup DCM Argentona vol créixer a fora, on exporta el 25% dels complements de la seva marca, i vol potenciar la cadena de botigues Biba
A la botiga del Moma de Sant Francisco s'hi poden trobar bosses Slang. A la fira de moda urbana Bread & Butter de Berlín també disposen, entre els seus expositors, d'aquesta marca que porta incorporat el nom de Barcelona. El grup DCM Argentona, distribuïdora de complements, va comprar el 1995 la marca Slang Barcelona, que es fabricava des del 1987 a la capital catalana, amb Manel Marcet. Des dels inicis, l'estil funcional i urbà defineix aquestes bosses fabricades amb tot tipus de teixits i materials tècnics.
El director de DCM Argentona, Antoni Guardia, reconeix que van apostar fort per la marca en un moment en què grans empreses de moda també es llançaven a fer bosses i complements i la competència augmentava. “Per créixer i poder exportar, estàvem obligats a anar a produir a la Xina, allà és on hi ha el mercat de la matèria primera”, explica el director. Va ser el 2006 que Slang es va començar a produir a la Xina seguint les directrius dels dissenys, que es continuen fent des de Barcelona. “Veiem que allà també es pot fer un producte de qualitat i que ho fan bé, i això ens permet complir per anar a fora”, diu Guardia.
El 2010 van començar a exportar a Europa. Primer es van donar a conèixer a les fires internacionals del sector i això els va permetre crear una estructura de distribuïdors i representants per diversos països. Amb 3 anys, l'exportació de Slang ja representa un 25% de les vendes. La voluntat, però, segons el director de l'empresa, és “girar la truita” i aconseguir que el 75% del mercat interior es vengui a l'exterior. “El potencial que hi ha és gegant” afirma.
Les perspectives són bones per al grup, que té el centre logístic a Argentona. L'acord a què han arribat amb un distribuïdor de les Filipines suposa un gran repte per comercialitzar els seus articles a vuit països del sud-est asiàtic. L'empresa, que fa uns anys va fer el pas per fabricar a la Xina, comença així la venda al mercat asiàtic. La distribució es farà des d'allà mateix aprofitant que ja s'hi fa la producció.
Les previsions per a aquest 2013 és créixer en aquestes destinacions més llunyanes sense deixar de banda els clients que ja tenen fidelitzats a Europa. Segons Guardia, tot i la situació de crisi actual, el grup va continuar creixent durant el 2011 i no va ser fins a l'any passat que van notar una davallada de les vendes, d'un 25%, sobretot del mercat intern.
Consum aturat.
Tot i això, pel director “els resultats demostren que el bon camí és continuar creixent a fora”. Guardia és optimista i confia que serà possible amb “l'energia d'un gran equip” i amb noves idees que aporta la 2a generació que continua el negoci, amb dos fills seus. La facturació del 2012 es va tancar amb 10,5 milions d'euros.
Botigues pròpies.
Per tant, a DCM Argentona, a més de fer de distribuïdors per a altres botiguers, creaven el seu canal de venda des del qual ofereixen els complements i accessoris multimarca i el seu propi. A les botigues hi tenen productes Slang però també articles que han dissenyat amb la marca Biba, amb un estil més “elegant i femení”. A partir d'aquest any el grup començarà a distribuir aquesta segona marca a altres botigues, ja que es distingeix pels articles fets amb pell. Segons va explicar el director, tot i la crisi les vendes a les botigues han estat satisfactòries i no descarten ampliar algun punt de venda de la cadena, després del que s'acaba d'inaugurar a Barcelona.
La distribució del grup abasta el mercat intern, incloent-hi l'Estat espanyol, Portugal i Andorra.
A diferència d'Slang, els articles per a les botigues Biba es produeixen a Vic, on treballen la pell per confeccionar les bosses i complements. La cadena també incorpora sabates que es fabriquen a empreses d'Alacant i la Rioja. Segons el director, és sobretot un reclam per arrodonir l'oferta, ja que el negoci és la venda de la bossa de mà i no pas convertir-se en una sabateria.
Des del setembre, la botiga virtual està operativa i tenen altres canals de venda com els outlets que hi ha a Madrid.
Dels paraigües, a les bosses de mà
Antoni Guardia coneix a fons la indústria dels complements de moda. El seu pare tenia una empresa que fabricava el teixit impermeable per a la confecció de paraigües i no va trigar a sortir a vendre a l'estranger. Això li va permetre fer molts contactes, que un cop tancat el negoci familiar li van servir per muntar DCM Argentona i dedicar-se a la distribució de complements i accessoris, entre els quals, a més de paraigües i cinturons, prenien protagonisme les bosses de mà i maletes de viatge. L'empresa s'obre camí en la importació tot i que amb el sistema duaner molts no s'hi atrevien. Aviat la competència serà ferotge i serà l'hora de crear una xarxa de botigues pròpia de complements en què les bosses de mà tindran protagonisme. Pel director, aquest article representa el 60% de la facturació d'una botiga.
Slang fabrica les bosses a la Xina i ara s'obre al mercat asiàtic