Empreses

Roba per a nens ètica i ecològica

David Buenavida, de Celrà, obre una botiga el línia de marques estatals i internacionals

Biobuu ofereix ara fins 170 articles diferents de roba d'un total de 7 marques
És roba orgànica, no ha estat tractada amb productes químics ni fertilitzants

Roba ètica, sos­te­ni­ble i orgànica per a nens i nenes de pocs mesos fins als 10 anys. Això és el que ofe­reix Bio­buu, una botiga online que va entrar en fun­ci­o­na­ment el pas­sat 21 de gener i que tre­ba­lla amb mar­ques britàniques com Frugi o Boys&Girls, dane­ses com Seren­di­pity o també fabri­cants que apos­ten pel tèxtil ecològic com els espa­nyols B by White, Antón Piru­lero o la cata­lana Fox Fibre.

La idea de Bio­buu és de David Bue­na­vida, mem­bre d'un grup de con­sum ecològic de Celrà que, en el seu dia a dia, va detec­tar la difi­cul­tat de tro­bar aquest tipus de pro­duc­tes adreçats als nens i nenes. Va ser quan es va que­dar a l'atur que, final­ment, va deci­dir apos­tar-hi en veure que era un model de negoci implan­tat a Europa i en auge a l'Estat espa­nyol.

Bio­buu ofe­reix, de moment, fins a 170 arti­cles dife­rents de roba d'un total de 7 mar­ques. Es tracta de roba de ves­tir o altres com­ple­ments, com per exem­ple els bol­quers de l'empresa basca Mari­puri Tije­ri­tas, o roba de lli­tet, entre d'altres. Tot i això, les pers­pec­ti­ves de Bue­na­vida són reu­nir més fabri­cants locals dins una pla­ta­forma de manera que es pugui donar més visi­bi­li­tat a totes les mar­ques.

“No és que la roba orgànica sigui cara, sinó que el barat és l'explo­tació que suposa fer ser­vir l'altre tipus de roba”, afirma Bue­na­vida quan rebat una de les prin­ci­pals crítiques que es fa a aquest tipus de pro­ducte gene­ral­ment. Així, parla de l'explo­tació de la mà d'obra i del medi ambi­ent: “El cotó con­ven­ci­o­nal repre­senta el 3% de l'agri­cul­tura mun­dial, però fa ser­vir el 25% dels tòxics mun­di­als per fer créixer el cotó. Això aporta ele­ments químics sobre el cotó”, explica Bue­na­vida.

La roba que dis­tri­bu­eix Bio­buu és orgànica, per tant, no ha estat trac­tada amb pro­duc­tes químics ni fer­ti­lit­zants de cap mena, i també és de comerç just. “El cotó és més suau i la roba més dura­dora. De fet, es tracta de tenir menys per tenir més”, refle­xi­ona el cre­a­dor de Bio­buu. Aquesta és la filo­so­fia, “que la gent enten­gui així el con­sum i que bus­qui ètica en les seves com­pres”.

Segons s'explica en la mateixa web de la botiga online, des de Bio­buu s'ima­gina “un món millor, on la gent sigui cons­ci­ent que els recur­sos no són infi­nits i que cada gest compta, on es res­pecti la natura com a un mateix i on se sigui cons­ci­ent que la millor herència per als nos­tres fills és edu­car-los en el res­pecte al medi ambi­ent”. De fet, afe­geix Bue­na­vida, el seu gran repte de futur és inten­tar can­viar els hàbits de con­sum de roba entre els pares.

David Bue­na­vida pre­veu un crei­xe­ment sos­tin­gut de Bio­buu amb el nom­bre de mar­ques que comer­ci­a­lit­za­ran i que “sem­pre hau­ran de com­plir al cent per cent els cri­te­ris d' ètica i sos­te­ni­bi­li­tat”. Un exem­ple més d'aquesta filo­so­fia, és el fet que el tras­llat de la roba tri­ada des del fabri­cant fins al seu lloc de destí (con­su­mi­dor o dis­tribuïdor) es fa sem­pre a través de car­re­tera. “Les mar­ques tenen el seu propi codi ètic i no l'envi­a­rien per avió, que con­ta­mina molt més”, afe­geix Bue­na­vida.

En aquest sen­tit i pel que fa a les coman­des, de moment exis­tei­xen dos tipus de tari­fes: un màxim de tres dies perquè arribi el pro­ducte com­prat –amb un cost de 4,80 euros- o amb un màxim de 24 hores -que té un cost de 6 euros. De fet, les mar­ques de fora l'Estat envien direc­ta­ment el pro­ducte com­prat al cli­ent. Des de l'entrada en fun­ci­o­na­ment de la nova botiga online, a finals de gener, la majo­ria dels cli­ents són de Cata­lu­nya i de la resta de l'Estat espa­nyol.

A banda de la botiga en línia, David Bue­na­vida porta el seu mate­rial cada segon dis­sabte de mes al mer­cat ecològic de Sant Martí Vell i estu­dia tras­lla­dar-se a algun mer­cat més durant la tem­po­rada d'estiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.