Cohitech innova amb un dispensador de lots d'higiene íntima
L'empresa de Balsareny aposta per la salut de la dona amb productes 100% de cotó. Exporta el 60% i és present a 27 països
Davant un imprevist (si la regla s'avança) o un descuit (si canvien de bossa de mà) moltes dones s'adonen de la importància de poder trobar una compresa o un tampó de manera fàcil per sortir del pas. Fins avui, amb una mica de sort, n'hi havia als lavabos d'alguns restaurants. Molt pocs. A partir d'ara, gràcies al dispensador que ha desenvolupat i patentat l'empresa Cohitech de Balsareny, els productes d'higiene íntima femenina estaran molt més a l'abast. Per 2 euros, el dispensador servirà un petit lot (dels primers que existeixen a hores d'ara al mercat estatal) que contindrà una compresa, un tampó i un protector íntim de cotó.
La intenció de Cohitech és que qualsevol hotel, restaurant, hospital, gimnàs, aeroport, estació de servei o local d'oci, entre altres, tingui instal·lat aquest dispensador. L'èmfasi, però, sobretot es posa en les empreses que són líder del seu sector, ja que aquest servei –que moltes clientes agrairan i recordaran– “els servirà per distingir-se de la competència”, recalca Ramon Vendrell, gerent de Cohitech. La intenció és iniciar la col·locació de dispensadors aquest any mateix i, de fet, per a les estacions de servei d'una important petroliera ja en començaran a servir uns 300 o 400. “De moment està tenint molt bona acollida.”
El dispensador, que es regala a totes les empreses i centres que el vulguin instal·lar, no té cap cost ni manteniment, “i nosaltres esperem amortitzar-lo amb la mateixa rotació del producte”, segons Vendrell. De fabricació catalana, els dispensadors no només es distribuiran a Catalunya i a la resta de l'Estat espanyol, sinó també a altres països. “La prova pilot volem fer-la aquí però ho estem movent molt a Itàlia, Anglaterra, Eslovènia...” El dispensador, que es pot personalitzar amb la imatge corporativa que es vulgui, està disponible en tres mides, tot i que la petita (50 x 17x 13 cm) és la que té més acceptació. Aquesta novetat, a més, coincideix amb el llançament, per part de Cohitech, d'una campanya informativa a les escoles que començarà el proper curs sobre els diferents tipus de productes d'higiene femenina que hi ha actualment al mercat.
Salut i medi ambient
Com que una altra preocupació de l'empresa és la preservació del medi ambient, s'ha optat només per l'ús de cotó ecològic (certificat). Cohitech compra unes 20 tones de cotó al mes (un tampó en porta entre 1,8 i 3,3 grams), provinent de països com l'Índia, el Pakistan o Tanzània.
Amb una plantilla mitjana de 16 treballadors, Cohitech disposa d'una màquina –patentada pel mateix Vendrell i d'una gran capacitat productiva– que fa el nucli absorbent de tots els productes. A part d'aquesta màquina, de la qual en tenen dues unitats que treballen 16 hores, n'hi ha cinc més per fer els acabats de les compreses, tres per fer protectors diaris i dues per a tampons.
De balsareny al món.
Les vendes a l'estranger es fan amb la marca pròpia Masmi, la qual també es comercialitza, mitjançant una empresa intermediària, per internet. A més a més de Masmi, Cohitech fabrica els productes d'higiene íntima femenina Farmaconfort, de venda només en farmàcies (unes 6.000 a tot l'Estat espanyol) i serveix a diverses marques blanques.
Una gamma d'unes vint referències
Cohitech fabrica una vintena de referències de productes d'higiene íntima femenina que es tradueixen en una producció de milions de compreses, tampons i protectors diaris. “Som l'empresa del món que fa la gamma més completa de productes de cotó sota un mateix sostre”, diu Vendrell. Segons ell, les multinacionals del sector no els fan la competència: “Van a una altra veta de mercat”, conclou.
Cohitech innova amb un dispensador de lots d'higiene íntima