Economia

SALVADOR VERGÉS

GERENT DE LA COOPERATIVA DE LA VALL D'EN BAS

“Cal redefinir la marca Verntallat”

El nou gerent de la cooperativa de la Vall d'en Bas analitza la situació econòmica d'aquesta entitat emblemàtica del camp català

Explica les noves línies de negoci de l'entitat i com reorienten les ja existents

El nou gerent explica com va accedir al càrrec, els problemes econòmics que s'han trobat i les solucions que hi apliquen.

Fa pocs més d'un any que és
a la gerència?
Sí, vaig oferir-me a principi del 2012 per treballar a la secció de carnisseria, que era deficitària. La junta i la gerència ho van acceptar.
Quina va ser la seva aportació?
Amb un nou encarregat, vam introduir canvis i vam aconseguir resultats positius. De fet, la meva feina ja es plantejava com un relleu gradual, de 3 o 4 anys, en la gerència.
En quin moment va assumir més responsabilitats?
Aquest 2013, i en la part administrativa. Ens vam trobar amb una situació econòmica i financera molt delicades i una conjuntura que no hi ajudava. Per això, la junta va decidir accelerar el relleu en la gerència
i en l'equip directiu.
I quina era aquesta situació?
Vam fer una auditoria, que va revelar que hi havia problemes de sobreendeutament, una morositat excessiva i que s'arrossegaven resultats negatius dels últims exercicis. La junta es va implicar en la gestió del reenfocament del problema, vam fer un pla de viabilitat i vam començar a executar mesures.
En pot explicar algunes?
La renegociació amb els proveïdors, una nova organització interna, el tancament d'alguna agrobotiga, com ara la de Batet, la renegociació de l'endeutament, la persecució de
la morositat, etc.
I a curt termini?
Incidim més en la formació i la motivació del personal, busquem vincular més els productes de la cooperativa amb el restaurant que tenim a can Gronxa, optimitzem la gamma de productes a les agrobotigues, farem pastisseria pròpia al nostre obrador, potenciarem el de carn, etc. En general, sobretot volem reforçar el nostre camp base de can Gronxa; que sigui un lloc on encara sigui més agradable venir-hi a comprar, a menjar, a gaudir d'una estona amb la família.
Com ho pensen fer?
Amb dues línies d'actuació. La primera és una feina de formigueta amb resultats a mitjà o llarg termini i l'altra, un paquet d'actuacions radicals i a curt termini per resoldre la motxilla de la situació complicada que hem trobat. A més, participarem en l'empresa Bas Alimentària, cosa que ens permetrà ser presents en una activitat d'envergadura, d'ampli abast geogràfic, a més de generar més visites a les nostres instal·lacions.
Vostè parla d'una situació difícil. Comença a revertir?
Sí, però sobretot hem aconseguit més la implicació dels treballadors optimitzant les feines. Hem frenat el refredament de vendes amb la recuperació de marges i comprant millor. No és qüestió de vendre molt, sinó de centrar-se en allò que genera benefici i satisfà el client. A mitjà termini, ens obrirem a l'exterior. Ara ja tenim una illa pròpia al Carrefour d'Olot. És un bon exemple de buscar sinergies entre grans i petits. I fent les coses ben fetes, anirem bé.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.