Empreses

Can Antaviana crea webs adaptades a tots els dispositius i plataformes

L'empresa va ser fundada a les Borges Blanques i manté la singularitat d'implicar-se amb la seva ciutat i el país amb muntatges ‘freaks'

Es defineixen com a artesans digitals, pel valor afegit que incorporen als seus projectes

Can Antaviana neix l'any 1996 quan tres amics tenen la intuïció que el futur passa per internet. Cap d'ells és enginyer informàtic o de telecomunicacions, però sí van ser prou llestos per aprendre de pressa i aliar-se en un principi amb experts com Lleida-Net i Vicent Partal i Vilaweb per començar a crear pàgines web, les primeres que es van fer a les comarques de Ponent, a Catalunya i, en poc temps, ser els pioners a introduir a l'Estat les animacions, el disseny gràfic i la interactivitat a les pàgines d'internet d'empreses, entitats i institucions.

Can Antaviana té una quinzena de treballadors i factura uns 600.000 euros anuals amb una àmplia oferta de serveis informàtics.

“Primer només fèiem pàgines web i ara oferim qualsevol producte que impliqui una relació entre una empresa o institució amb internet”, segons explica Xavi Pastó, un dels fundadors de l'empresa.

La innovació ha estat una constant en els projectes que desenvolupen els antavianos, com a vegades s'anomenen entre ells, i ara han estat dels pioners a elaborar webs amb disseny adaptatiu, és a dir, incorporant allò que els americans en diuen responsive web design i que consisteix a crear portals adaptats a qualsevol dispositiu i plataforma. Jordi Calvís, també portaveu de Can Antaviana, il·lustrador i dissenyador gràfic, afegia: “Fem webs atractives, que la gent s'hi quedi, que siguin còmodes i fàcils.” I aquest producte final, adaptat a tot tipus de telèfon intel·ligent, tauleta o ordinador, “és el resultat d'un procés complex, interdisciplinari i gens banal, perquè hi intervé molta gent des de vessants tecnològiques i científiques fins a altres més de lletres”, segons Pastó. Moltes webs no capten l'atenció de la gent més enllà de cinc segons i això no passa a Can Antaviana, segons els seus portaveus. Pastó i Calvís afegeixen que moltes empreses han hagut de reorganitzar-se o millorar estructures de funcionament arran de negociar amb ells l'elaboració d'una web, ja que, diuen: “Aportem aquest valor afegit a la nostra feina, som artesans digitals, per tal que els missatges siguin clars i directes, l'estructura de la web sigui un reflex de l'empresa o institució i sigui atractiu i no només carregar d'informació un portal sense criteri”, argumenta Xavi Pastó.

Institucions o multinacionals són els seus clients, començant per gran part dels portals del govern.

Al marge del rigor i la innovació, una altra característica de Can Antaviana és la seva vessant freak com ells mateixos la defineixen. “Es tracta d'aprofitar la tecnologia per experimentar i jugar amb ella i aquestes novetats les pengem a les nostres webs o en projectes alternatius, com un pessebre on l'usuari podia moure i recol·locar els personatges com volgués, un dels primers jocs interactius que es van poder veure vinculats a webs”, apunta Calvís. I després van participar de la creació dels Muntadors de Pollastres Grossos (MPG), una entitat que cada any organitza algun esdeveniment popular i freak a les Borges Blanques. Aquest any acaben de muntar la versió beta, de prova o assaig, de la proclamació de la independència de Catalunya. La seva implicació amb la ciutat, la comarca i el país és total, fins al punt que ja són gairebé socis de l'Assemblea Nacional Catalana, a la qual han fet els dissenys de la majoria dels seus actes, com els de la Via Catalana. I aquesta feina voluntària i divertida també els comporta un retorn professional i empresarial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.