Empreses

Los Extremeños vendrà productes ibèrics ‘on line'

L'empresa de Pineda de Mar celebra els vint anys inaugurant nou obrador i impulsant una línia de productes propis per a celíacs i sense lactosa

Les nostres botigues són com un aparador, entren pels ulls

María José Sánchez, pro­pietària amb el seu marit, Car­los Tara­zaga, de Los Extremeños con­firma que quan va començar en el negoci tenia clar un objec­tiu: “acon­se­guir la millor botiga de l'Estat”. Prop de vint anys després, amb tres esta­bli­ments en fun­ci­o­na­ment, un nou obra­dor aca­bat d'estre­nar i amb un premi naci­o­nal al petit comerç obtin­gut l'any 2009, està més a prop d'acon­se­guir-ho. “La inau­gu­ració de les noves ins­tal·laci­ons ens per­met con­tro­lar tot el procés, des de la selecció dels ani­mals en el seu lloc d'ori­gen al pro­ducte ela­bo­rat que ser­vim als nos­tres cli­ents”, apunta Sánchez. En aquest sen­tit, l'empresa es com­pleta amb la venta a l'engròs per a res­tau­ració i empre­ses i el ser­vei de càtering, tot i que el 60% de les ven­des con­ti­nuen reser­vant-se per als pro­duc­tes ibèrics. La gerent de Los Extremeños es va ini­ciar en el negoci com a repre­sen­tant d'una empresa pre­ci­sa­ment extre­me­nya, Embu­ti­dos Morato, de la qual amb els temps n'aca­ba­ria obte­nint l'exclu­si­vi­tat en el ter­ri­tori català. “Als pro­duc­tes ibèrics i de xar­cu­te­ria l'any 1999 hi vam afe­gir la car­nis­se­ria i els seus deri­vats amb la màxima qua­li­tat com a exigència impres­cin­di­ble”, apunta con­vençuda que la fórmula va ser l'encer­tada. L'any 2006 obri­ria la ter­cera botiga a Cale­lla “en ple rovell de l'ou del turisme”, con­ce­buda “com si es tractés d'un apa­ra­dor de roba, oberta, il·lumi­nada, que entrés pels ulls”. Els cli­ents assi­dus de Los Extremeños tenen un poder adqui­si­tiu mitjà-alt, però María José Sánchez defensa que la but­xaca no és cap impe­di­ment per tro­bar el millor pro­ducte. “Tenim per­nils des de 30 a 800 euros”, exem­pli­fica. El renom obtin­gut amb el boca a ore­lla ha fet que Los Extremeños sigui també un esta­bli­ment de referència en el ter­ri­tori durant l'estiu, quan la població es mul­ti­plica tant amb l'arri­bada de turis­tes estran­gers com de la gent de segona residència.

Fer el salt vir­tual

Pre­ci­sa­ment per garan­tir el mateix ser­vei als cli­ents quan tor­nin a casa, un dels pro­jec­tes que començarà a rodar l'any vinent serà el de la venda per inter­net. “La gent que ens coneix i ens ha pro­vat ens dema­nava poder acon­se­guir amb como­di­tat els nos­tres pro­duc­tes estigués on estigués i així ho hem fet”, comenta la gerent, que afe­geix que “és molt difícil ven­dre a través d'un ordi­na­dor un pro­ducte ali­men­tari que no s'ha pogut tas­tar abans, però nosal­tres par­tim de la base que qui ens farà les coman­des ja sap que obtindrà la millor selecció del que és bo”. D'altra banda, l'expansió de l'empresa no s'ha atu­rat en els tres esta­bli­ments actu­als. “Estem pen­sant d'obrir algun local més a la zona del Maresme o Bar­ce­lona”, asse­nyala Sánchez, que asse­gura que no hi ha una data deci­dida.

Un dels aspec­tes que María José Sánchez des­taca com a com­promís ferm de la firma és l'apar­tat dels pro­duc­tes ela­bo­rats des­ti­nats a aque­lles per­so­nes que patei­xen celi­a­quia o al·lèrgia a la lac­tosa. “Hem vis­cut de molt a prop el que repre­senta patir aques­tes malal­ties i hem obtin­gut el cer­ti­fi­cat FACE con­forme podem ela­bo­rar aquests ali­ments amb plena garan­tia”, afirma la repre­sen­tant de Los Extremeños. En aquest sen­tit, fins i tot s'ha des­ti­nat una part de l'obra­dor nou només per a aquesta ela­bo­ració con­creta. “La gent celíaca té pro­ble­mes per acon­se­guir ali­ments salu­da­bles i nosal­tres volem aju­dar a can­viar la situ­ació”, insis­teix.

María José Sánchez s'auto­de­fi­neix com una per­sona “sen­zi­lla, opti­mista i cons­tant” i per això con­si­dera que la crisi, “mal­grat ser una època dura per a tot­hom”, també ha obli­gat a enca­rar els rep­tes amb més força. “El suport de la família, del magnífic equip humà que tenim i dels cli­ents que ens han estat fidels és una pode­rosa raó per con­ti­nuar”, afirma.

Los Extremeños va néixer fa vint anys com a botiga especialitzada en productes ibèrics i ha evolucionat fins convertir-se en un referent de xarcuteria i carnisseria selecta per als municipis del nord del Maresme


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.